همشهری آنلاین: مراسم پایانی چهارمین جشنواره فیلم شهر با تقدیر از فیلم سینمایی "طلا و مس" به کارگردانی همایون اسعدیان برگزار شد.

جشنواره فیلم شهر

به گزارش مهر،در بخش آثار بلند سینمایی تندیس و دیپلم افتخار بهترین اثر به ترتیب حروف الفبا به فیلم‌های "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی، "مرهم" به کارگردانی علیرضا داود نژاد و "یک حبه قند" اثر سیدرضا میرکریمی تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران در این بخش جایزه ویژه خود را به همایون اسدیان برای کارگردانی فیلم "طلا و مس" اهدا کرد. دیپلم افتخار این بخش به نگار آذربایجانی برای فیلم "آیینه‌های روبرو" و بهرام توکلی برای فیلم "اینجا بدون من" اهدا شد.

در بخش ویدئویی چهارمین جشنواره فیلم شهر تندیس و دیپلم افتخار بهترین اثر ویدویی به فیلم "دنده معکوس" به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه، تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی ویدئویی به حسن فتحی کارگردان فیلم "دنده معکوس" تعلق گرفت همچنین بیژن میرباقری دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را برای فیلم "یک اسم" به خود اختصاص داد.

جایزه ویژه بهترین کارگردانی فیلم های ویدئویی در این بخش به هومن سید برای فیلم "آفریقا" رسید. همچنین تندیس جشنواره دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به مهدی شیرزاد برای نگارش فیلمنامه فیلم ویدئویی "حبیب" رسید. جایزه ویژه هیئت داوران در این بخش به حجت قاسم زاده اصل برای کارگردانی فیلم "قصه‌ها و واقعیت‌ها" تعلق گرفت.

در بخش بهترین آثار مستند چهارمین جشنواره فیلم شهر تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند بلند سینمایی به فیلم "مینور و ماژور" به تهیه کنندگی علیرضا رسولی نژاد رسید.

در این بخش تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند سینمایی به پالیز خوشدل و زینب تبریزی برای کارگردانی فیلم "سلاطین خیابان‌ها" تعلق گرفت.

همچنین دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند به مهدی باقری برای فیلم "مرغ سحر" اهدا شد. جایزه ویژه بهترین کارگردانی هیئت داوران در بخش فیلم های بلند مستند سینمایی به محمد شیروانی کارگردان فیلم "صفر بیست و یک" رسید.

در بخش فیلم مستند کوتاه نیز تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به سحر سلحشور برای کارگردانی فیلم "تکه چسبانی مولانا و شهر" اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری و کارگردانی در بخش فیلم‌های کوتاه مستند نیز به ترتیب به عبدالله شکری و هامون بهرامی مقدم برای فیلم‌های "چه شور بود دریاچه من" و "بام‌های زندگی" تعلق گرفت.

همچنین هیئت داوران در این بخش ا ز جعفر صانعی مقدم به دلیل تلاش‌های مستمر و تاثیرگذار در عرصه سینمای مستند و تهیه فیلم‌های مستند با اهدای تندیس جشنواره تقدیر کردند.

اما در بخش فیلم کوتاه داستانی چهارمین جشنواره فیلم شهر تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم را آزاده محمدی برای فیلم "غروب حلزون" دریافت کرد.

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی این بخش به نیما عباسپور برای فیلم "پیاده روی بزرگ" و بابک بهرام بیگی برای فیلم "این را نشانه‌ها می گویند" تعلق گرفت.

در بخش انیمیشن این رویداد هنری تندیس و دیپلم افتخاری بهترین فیلم را مهناز علیزاده برای فیلم "سبز در قرمز" به دست آورد .

همچنین تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی این بخش به مهدی آقاجانی برای فیلم "آواز مینا" اهدا شد. جایزه ویژه بخش انیمیشن چهارمین جشنواره فیلم شهر را فرهنگ ادیب برای انیمیشن "مثل یک رویا" به دست آورد.

جایزه ویژه بهترین کارگردانی روشنایی‌های شهر به مرجان اشرفی زاده برای فیلم "مرغ دریایی" و مهدی نادری برای فیلم " اترابی مو" تعلق گرفت.

همچنین داود اشرفی برای کارگردانی فیلم "تمام رنگی" و سید محمد صادق جعفری برای کارگردانی فیلم "قطار ثانیه ها" و محی الدین صالحی برای کارگردانی "چشم ماهی" دیپلم افتخار این بخش را دریافت کردند.

در بخش دانشجویی نیز جایزه بهترین کارگردانی به مهدی طرفی برای کارگردانی فیلم "سینما آزادی" اهدا شد.

 

کد خبر 135770

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز