گروه ادب و هنر: آیین گشایش چهارمین جشنواره فیلم شهر با پیام دبیر این رویداد هنری و اجرای موسیقی به سرپرستی و خوانندگی سالار عقیلی در تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد.

مجید برزگر کارگردان مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد هنری، گفت: جشنواره فیلم‌شهر با پیام ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر این رویداد فرهنگی و حضور مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هنرمندان، و علاقه‌مندان به هنر هفتم، افتتاح می‌شود. برزگر ادامه داد: اهدای جوایز برترین‌های بخش دانشجویی و معاونت‌های شهرداری تهران جشنواره فیلم شهر از سوی داوران این بخش‌ها از جمله برنامه‌های اصلی آیین گشایش محسوب می‌شوند.

کارگردان مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد هنری به دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه اشاره کرد و افزود: امیر خوراکیان؛ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مهدی چمران؛ عضو شورای شهر تهران نیز در شب افتتاحیه سخنرانی خواهند داشت. به گفته وی کلیپ‌هایی نیز با موضوع شهر در طول مراسم افتتاحیه نمایش داده می‌شوند. این کارگردان سینما با تاکید بر اینکه افتتاحیه چهارمین جشنواره فیلم شهر، کوتاه و ساده برگزار می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های خاص و متعددی برای شب اختتامیه این رویداد هنری در نظر گرفته‌ایم تا آیین پایانی، شبی به‌یادماندنی برای همه مدعوین باشد.

برزگر افزود: مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم شهر با همکاری فردین خلعتبری؛ آهنگساز و محمد رحمانیان؛ کارگردان سینما اجرا خواهد شد. بنابراین گزارش، مراسم افتتاحیه 24 اردیبهشت ماه ساعت 20:30 در تالار ایوان شمس و مراسم اختتامیه 31 اردیبهشت از ساعت 18 الی 21 برگزار خواهند شد.

در همین حال، امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم شهر گفت: با مبنای فرهنگی که در شهرداری داریم، تلاش می‌کنیم اداره شهر و ارتقای فرهنگ و اخلاق شهروندی و توسعه فعالیت‌های شهری را به مردم بسپاریم و این اتفاقات نیازمند همکاری و مشارکت جدی مردم باشد.

امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درخصوص چرایی برگزاری جشنواره فیلم شهر به مهر گفت: ممکن است نیاز سینمای ایران هم باشد؛ اما ما به اعتبار نیاز شهرداری و در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی، جشنواره را برگزار می‌کنیم. وی ادامه داد: با مبنای فرهنگی که در شهرداری داریم، تلاش می‌کنیم اداره شهر و ارتقای فرهنگ و اخلاق شهروندی و توسعه فعالیت‌های شهری را به مردم بسپاریم و این اتفاقات نیازمند همکاری و مشارکت جدی مردم باشد. بدون همکاری مردم و شهروندان این پیشرفت‌ها در زمینه خدمات و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل توجه به مسائل فرهنگی مهم می‌شود.

خوراکیان با تاکید بر نقش سینما در زندگی مردم توضیح داد: سینما یکی از ابزارهایی است که تاثیر زیادی بر مردم دارد چراکه هنر ترکیبی است و از هنرهای مختلفی استفاده می‌شود، در نتیجه ما با آن اهداف و رویکردهای محتوایی که داریم تلاش کردیم این جشنواره را به‌گونه‌ای برگزار کنیم که دستاوردهای این جشنواره ما را به وظایف فرهنگی‌مان نسبت به شهروندان راهنمایی کند و دستمایه‌‌ای برای انجام ماموریت‌های فرهنگی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری درباره بودجه صرف‌شده برای جشنواره فیلم شهر و لزوم هزینه شدن چنین بودجه‌هایی گفت: البته جشنواره هنوز تمام نشده است اما اشکالی نمی‌بینم که پیش‌بینی‌مان را بگویم. ما چیزی حدود یک میلیارد تومان برای این جشنواره پیش‌بینی کرده بودیم و به‌نظرم چنین فعالیت‌های فرهنگی، نیاز جامعه است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا چنین بودجه‌هایی صرف ساخت سینما در تهران نمی‌شود، گفت: هر چیزی جای خودش را دارد و این مخلوط کردن‌ها درست نیست. ساخت سینما جای خودش را دارد. سینمایی که برایش فیلم خوبی تولید نشود اتفاق مطلوبی نیست. ما هم باید برای بهتر شدن فضای کالبدی شهر تلاش و هم به توسعه فرهنگی کمک کنیم. باید برای تولید محتوا در این فضاهای کالبدی هزینه کنیم.

خوراکیان در مورد تولیدات شهرداری در این دوره جشنواره فیلم شهر عنوان کرد: در این دوره تولیدی که قبلا نشان نداده باشیم، نداریم و با سرمایه‌گذاری‌هایی که شده است در آینده شاهد تولیدات شهرداری در حوزه سینما خواهیم بود. اما هدف ما در این جشنواره استفاده از تولید دیگران است. ما برای نمایش تولیدات خودمان نیازی به جشنواره نداریم. می‌خواهیم از فیلمسازان و توانایی‌ها و مهارت‌هایشان استفاده کنیم که اتفاقا سلایق متفاوتی دارند. شهرداری درصدد است فیلمسازان را به اهدافی سوق دهد که مورد نظرش است. در واقع می‌خواهیم آثاری را نمایش دهیم که مطابق با اهداف و محتوای مورد نظرمان است.

مسئول بخش شهرستان چهارمین جشنواره فیلم شهر گفت: برپایی این جشنواره در گیلان در قالب تفاهمنامه منعقده میان دکتر ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره با ایمانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می‌شود.سعید الهی افزود: بیش از 120فیلم‌های بخش مسابقه این رویداد در بخش‌های فیلم‌های کوتاه، پویانمایی، مستند کوتاه و بلند داستانی در شهرهای رودبار، بندرانزلی، لاهیجان و رشت استان گیلان نمایش داده می‌شوند.

اهدای بلیت‌های رایگان جشنواره فیلم شهر در نمایشگاه کتاب

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از دیروز تا پایان (شنبه 24 اردیبهشت) همزمان با برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به علاقه‌مندان کتاب به‌طور رایگان بلیت‌های چهارمین جشنواره فیلم شهر را اهدا می‌کند. بلیت فیلم‌های سینمایی و ویدئویی این رویداد هنری از دیروز در فرهنگسرای کتاب تهران واقع در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به دوستداران کتاب اهدا می‌شود.

فیلم‌های مستند، کوتاه، انیمیشن و دانشجویی حاضر در چهارمین جشنواره فیلم شهر از 18 تا 24 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان نمایش داده شدند و همچنین فیلم‌های بخش ویدئویی و سینمایی این رویداد هنری از 24 تا 31 اردیبهشت ماه در پردیس‌های سینمایی ملت، آزادی، تماشا، اریکه ایرانیان، آزادی، سینما شکوفه، فرهنگسرای اشراق و خاوران اکران خواهد شد.

کد خبر 134822

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز