یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در پی انتقادات اخیر باراک اوباما از مسئولان بحرین، سران این کشور اعلام کردند که مساجد شیعه‌ای را که اخیرا نابود کرده‌اند، بازسازی خواهند کرد.

بحرین

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آلمان، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود به تخریب مساجد شیعیان در بحرین اشاره و از آن انتقاد کرده‌بود. اوباما همچنین پایان دادن به سرکوب تظاهرکنندگان طرفدار اصلاحات را خواستار شده بود. دیروز خبرگزاری بحرین با انتشار بیانیه‌ وزارت دادگستری و امور اسلامی و اوقاف ادعا کرد که هریک از تاسیساتی که بدون مجوز ساخته شده بودند، خراب شدند و این تخریب‌ها با اهداف ایجاد اختلافات مذهبی یا هدف قرار دادن یک مذهب خاص آنطور که شایع شده، نبوده است. وزارت دادگستری اعلام کرده است:

تخریب این تاسیسات و اماکن در راستای برخی تخلفات ساخت و سازها از جمله دزدیدن برق ‌و آبی که برای این تاسیسات استفاده می‌شده و این مسئله مغایر با قانون و شرع است، صورت گرفته است. از سوی دیگر، وزارت دادگستری بحرین اعلام کرد که تصمیم دارد مساجد تخریب شده را دوباره بازسازی کند. این در حالی است که دادگاه تجدیدنظر بحرین دیروز حکم 2 نفر از محکومان به اعدام به‌خاطر تظاهرات ضددولتی را تایید و 2 نفر دیگر را لغو کرد. مقام‌های بحرینی 4 نفر از معترضان بحرینی را متهم کرده‌اند که اقدام به زیر گرفتن 2 پلیس در جریان اعتراضات مردمی در ماه فوریه گذشته کرده‌اند.

از سوی دیگر، عضو کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین از موارد جدید سرکوب خونین معترضان بحرینی توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 20 هزار مورد نقض حقوق بشر در بحرین ثبت شده است. قاسم الهاشمی عضو کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین با اشاره به اینکه نظام حاکم در این کشور، تمامی قوانین حقوق بشر را نقض کرده است، خاطرنشان کرد:‌ موارد نقض حقوق بشر در بحرین بسیار فراوان بوده و تاکنون بیش از 20 هزار مورد نقض حقوق بشر در بحرین ثبت کرده‌ایم.

دستور عربستان برای تغییر پرچم بحرین

در همین حال، سایت اینترنتی بحرین آنلاین در خبری اعلام کرد، دولت عربستان به دولت بحرین دستور داده است که پرچم خود را تغییر دهد و شکل و رنگ دیگری را برای پرچم خود انتخاب کند زیرا پرچم کنونی بحرین نمادی برای ملت مقاوم بحرین در برابر اشغالگری عربستان است و این مسئله موجب نگرانی، رعب و وحشت عربستان و هیات‌های دیپلماتیک آنها در جهان شده است چرا که پرچم بحرین را در هر مکان مشاهده می‌کنند.

همچنین مسئولان عربستان از پارلمان بحرین خواسته‌اند درخصوص تغییر پرچم به بهانه‌ آغاز مرحله‌ جدید در تاریخ بحرین و نیز درخصوص پیشنهاد تغییر نام بحرین به نام المملکه العربیه الخلیفیه (پادشاهی عربی آل خلیفه) تصمیم‌گیری کند.این درخواست برای تغییر نام بحرین به این خاطر بوده است که در حال حاضر آل خلیفه در بحرین حکومت می‌کنند و از پشتیبانی عربستان بهره‌مند هستند.در خبری دیگر از بحرین، درپی تصمیم مقام‌های بحرینی برای انتخاب افرادی به‌عنوان جایگزین نمایندگان مستعفی پارلمان بزرگ‌ترین جمعیت سیاسی مخالف دولت، انتخابات میان دوره‌ای در این کشور را تحریم کرد.

روزنامه بحرینی الوسط به نقل از منابع موثق نوشت: جمعیت اسلامی وفاق ملی تصمیم گرفته است تا در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان که قرار است در ماه سپتامبر آینده برگزار شود، شرکت نکند.در همین حال، مسئولان جمعیت وفاق با اشاره به اینکه این انتخابات با هدف جایگزین کردن افرادی به جای نمایندگانش در پارلمان برگزار می‌شود، افزود: رهبران جمعیت با شماری از کادرهای خود در مناطق و حوزه‌های انتخابیه دیدار کرده و اتفاق نظر گسترده‌ای برای شرکت نکردن در انتخابات وجود دارد و این تصمیم برایند این اتفاق نظر است.

کد خبر 135741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز