همشهری آنلاین: سازمان دیدبان حقوق بشر با انتقاد از محاکمه شهروندان بحرینی در دادگاه های نظامی، خواستار توقف این محاکمات و آزادی همه زندانیان شد.

دیدبان حقوق بشر خواستار توقف محاکمه نظامی شهروندان بحرینی شد

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی الانتقاد روز یکشنبه نوشت: دیدبان حقوق بشر با صدور بیانیه ای از مقامات بحرین خواست تا فعالیت همه دادگاههای نظامی را متوقف کرده و همه بازداشت شدگانی را که خواستار آزادی بیان بودند، آزاد کند.

به گفته'جو استورک ' معاون مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر، محاکمه متهمان در دادگاه نظامی بحرین با اتهام های سیاسی، ناعادلانه است.

وی افزود: شاید ولیعهد بحرین در اظهارات خود مبنی برتلاش برای آغاز گفت و گوها صداقت داشته باشد، اما این دعوتها در سایه ادامه سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم، بی فایده است.

دادگاه نظامی بحرین روز 12 ژوئن نخستین جلسه خود را به مسائل سیاسی نمایندگان مخالف دولت و یک وکیل مدافع معروف اختصاص داد، بدون اینکه وکیل مدافعان و خانواده های متهمان را در جریان بگذارد.

این دادگاه همچنین یک نویسنده و شاعر را به یک سال حبس محکوم کرد.

این تحولات چند روز پس از سفر 'شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه' ولیعهد بحرین به واشنگتن برای جلب حمایت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به بهانه طرح گفت وگوهای ملی با گروههای مخالف صورت گرفته است.

شیخ سلمان اخیرا اعلام کرده بود، این گفت و گوها توسط 'خلیفه الظهرانی' رییس مجلس بحرین مدیریت می شود.

این در حالی است که الظهرانی از سرکوب تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز بحرین توسط نیرهای آل خلیفه و نیروهای سعودی حمایت کرده بود.

کد خبر 138051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز