همشهری آنلاین: مقام‌های افغان آخرین آمار تلفات انفجار انتحاری در بیمارستان نظامی شهر کابل را 6 کشته و بیش از 23 زخمی اعلام کردند.

29 کشته و زخمی در انفجار انتحاری بیمارستان نظامی کابل

به گزارش ایرنا، پیشتر برخی رسانه‌های افغان تلفات این حادثه را حدود 40 کشته و زخمی اعلام کرده بودند.

درحالی که سخنگوی وزیر دفاع افغانستان تلفات این حادثه را سه کشته و 23 زخمی اعلام کرده، مدیر تحقیقات جنایی پلیس کابل از محل حادثه در گفت و گو با خبرنگاران شمار جانباختگان را پنج تن و زخمی‌ها را کمتر از 20 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از محل روبه روی بیمارستان نظامی محل انفجار، ژنرال 'محمد ظاهر' اظهارداشت: قربانیان این حادثه همه از پرسنل بیمارستان و نیز دانشجویان رشته پزشکی نظامی هستند.

وی از ارائه بیشتر جزئیات در این زمینه خودداری کرد و گفت: تحقیقات نیروهای امنیتی در زمینه ادامه دارد.

ژنرال' محمد ظاهر عظیمی' در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: یک حمله کننده انتحاری در میان دانشجویان رشته پزشکی، درحالی که این افراد درحال صرف ناهار بودند، خود را منفجر کرد

طالبان مسئولیت این رویداد را برعهده گرفته اند و گفته اند که دو عامل انتحاری در این حادثه تعداد زیادی از نظامیان ارتش را کشته اند.

محل این رویداد بیمارستان ارتش فغانستان به نام 'محمد داوود خان' در نزدیکی محله وزیر اکبرخان و نیز سفارت آمریکا در کابل است.

این نخستین بار است که طالبان یک بیمارستان را هدف حمله قرار می دهند؛ هرچند تاکنون بارها نیروهای امنیتی و پاسگاههای آنان مورد هدف قرار گرفته اند که مهمترین آن حمله سه هفته پیش به ساختمان وزارت دفاع افغانستان بود.

تحلیلگران نقش خارجی ها در نفوذ طالبان به نهادهای مهم امنیتی افغانستان را بسیار قوی گمانه زنی کرده اند زیرا براساس اعلام وزیر دفاع افغانستان، عامل انتحاری حمله کننده به این وزارتخانه چند سال سابقه سکونت در لندن داشته است.

کد خبر 135572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز