همشهری آنلاین: شبه نظامیان طالبان که مجهز به اسلحه و آرپی جی بودند،روز شنبه به دفتر فرماندار ایالت قندهار افغانستان حمله کردند که این حمله تلفاتی را به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلمای ایوبی، سخنگوی ایالت قندهار گفت: تیراندازی با سلاح‌های کوچک هنوز ادامه دارد. تاکنون دو موشک آرپی جی به سوی ساختمان دفتر شلیک شده است. ضلع‌های شمالی و شرقی مجتمع مورد حمله مستقیم قرار دارند.

وی افزود: ما نسبت به زخمی شدن مردم گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

یوسف احمدی، سخنگوی نیروی طالبان اظهار داشت که ابعاد حادثه در حال آشکار شدن است و مدعی شد که تلفات سنگینی به دشمن وارد آمده است.

گروه طالبان هشدار داده بود که کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده توسط نیروهای آمریکایی به آنها نیروی محرک جدیدی در نبردشان علیه نیروهای خارجی و افغان بخشیده است.

اما سخنگوی طالبان درسخنان خود حرفی از کشته شدن بن لادن و تاثیر آن در وقوع این حمله به میان نیاورده است.

یکی از گزارشگران خبرگزاری فرانسه که در محل حادثه حضور داشت گفت حمله علیه این مجتمع که به شدت محافظت می‌شد، از یک ساختمان در اطراف آن آغاز شد. عاملان حمله به فروشندگان آن کمی قبل از آغاز حمله دستور داده بودند محل را ترک کنند.

نیروهای خارجی در افغانستان می‌گویند که قندهار و مناطق اطراف آن پس از ماه‌ها نبرد سهمگین برای پاکسازی پایگاه‌های سنتی طالبان اکنون ایمن‌تر از قبل است.

کد خبر 134300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز