همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری هزینه کفن و دفن هنرمندان را به بهشت زهرا (س) پرداخت می‌کند، بنابراین قطعه هنرمندان "پولی" نمی‌شود.

بهشت زهرا

به گزارش ایسنا، محمد هادی ایازی در این باره گفت: پولی شدن قطعه هنرمندان بر اساس مصوبه هیات مدیره بهشت‌زهرا (س) مبنی بر دریافت وجه کفن و دفن از تمام متوفی‌ها بود.

وی افزود: در مذاکراتی که با قالیباف ـ شهردار تهران ـ داشتیم، قرار بر این شد که دیگر پولی از هنرمندان دریافت نشود و این هزینه توسط شهرداری تهران به سازمان بهشت‌زهرا (س) پرداخت ‌شود.

 

ایازی همچنین در باره بناهای موجود در منطقه 12  با اشاره به اقدامات شهرداری در مرمت آثار باستانی همچون "خانه عین‌الدوله"، "حمام نواب"، "بنای فخرالدوله" و غیره گفت: تعامل شهرداری با سازمان میراث فرهنگی تعاملی بسیار خوب است و تا آنجایی که وسعمان برسد، در حمایت از میراث فرهنگی اقدام می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر میراث و بناهایی که در منطقه 12 تهران تحت نظر میراث فرهنگی قرار دارند، به فضاهای بی‌دفاع شهری و مراکز آسیب‌های اجتماعی و جمع شدن معتادان تبدیل شده‌اند و بهتر است میراث فرهنگی فکری به حال این بنا کند.

ایازی در ادامه گفت: برای حل اختلاف نظرها بین میراث فرهنگی و شهرداری نیاز به یک مدیریت واحد شهری داریم.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری در ادامه در مورد سرنوشت سرقت مجسمه‌ها نیز گفت:12 مجسمه‌ جدید قالب‌گیری شده‌ و به زودی نصب می‌شوند.

علاوه بر این در سال جاری تعداد 60 مجسمه جدید دیگر در سطح شهر تهران نصب می‌شود.

کد خبر 135152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز