گروه اقتصادی: التهاب در بازار سکه طلا بیداد می‌کند اما بانک مرکزی در موضعی انفعالی و البته سؤال برانگیز رسانه‌ها را مقصر می‌داند و وعده می‌دهد:

التهاب تا 2 روز دیگر فروکش می‌کند. وزیر اقتصاد هم تنها به توصیه روی آورده و می‌گوید: شاید در مذاکره با مسئولان بانک مرکزی به این نتیجه برسند که سیاست حراج سکه در بانک کارگشایی را تغییر دهند اما چگونه، هنوز مشخص نیست؟ به گزارش همشهری، سیاست عرضه محدود سکه از سوی 150 شعبه بانک ملی، صف خرید سکه به قیمت دولتی را بیش از همیشه طولانی‌ کرده و دلال‌ها هم بیکار ننشسته و بازار را قرق کرده‌اند و جالب اینجاست که بازار اجاره کارت ملی هم داغ شده و تقاضای خرید سکه تا روز گذشته هنوز هم کاهش نیافته است.

رسانه‌ها مقصرند!

اما دبیرکل بانک مرکزی در واکنش به آشفته بازار سکه و انتقاد کارشناسان از عملکرد بانک مرکزی، رسانه‌ها را موجب دامن‌زدن به التهاب بازار سکه قلمداد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود احمدی افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امیدواریم تا 2 روز آینده قیمت سکه مطابق با قیمت‌های جهانی شود.

حراج سکه در دو نوبت

آخرین خبر این که بانک مرکزی از فروش سکه و شمش طلا در دو نوبت صبح و عصر از امروز به صورت حراج حضوری در بانک کارگشایی خبر داد.

مردم جوزده نشوند

اما وزیر اقتصاد به مردم و سرمایه‌گذاران توصیه کرد برای سرمایه‌گذاری موفق در بازارهای سهام یا سکه و طلا به هیچ عنوان تحت‌تأثیر صف‌های خرید و جو روانی تصمیم نگیرند. به گزارش مهر، شمس‌الدین حسینی با بیان اینکه شکستن حباب سکه به رفتار خریداران بستگی دارد، گفت: برخی از افراد حرفه‌ای هستند و در عملیات سوداگری فعالیت می‌کنند. وزیر اقتصاد، سیاست دولت را حرکت قیمت‌ها به سمت قیمت‌ها در بازار جهانی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی در بازار سکه به‌صورت مقتدرانه حضور دارد و اگر لازم باشد میزان عرضه را افزایش خواهد داد. وی افزود: آنچه دولت می‌تواند انجام دهد، عرضه وسیع سکه است.

کد خبر 133403

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز