همشهری آنلاین: یک مقام ارشد کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری با هشدار نسبت به حرکت رژیم بحرین به سمت دیکتاتوری مطلقه ، گفت که حاکمان این کشور در صدد عمیق تر کردن شکاف های قومی و مذهبی هستند.

جاپ واینن معاون دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری

به گزارش ایرنا، جاپ واینن معاون دبیرکل این تشکل صنفی بین المللی که اوایل هفته جاری از بحرین دیدار کرده است، در بیانیه ای گفت: مقامات بحرینی باید خشونت، تهدید و سرکوب مخالفان از جمله اعضای اتحادیه های صنفی و کارگری آن کشور را متوقف کنند.

وی افزود: بحرین در حال حرکت سریع به سمت دیکتاتوری مطلقه است و به نظر می رسد مقامات آن کشور قصد دارند شکاف های قومی و مذهبی را عمیق تر کنند.

وی اظهارداشت: جامعه بین المللی نباید اجازه دهد این وضعیت ادامه پیدا کند جنبش بین المللی اتحادیه های کارگری نیز در این زمینه فقط یک تماشاگر ساکت نخواهد بود... اگر دولت بحرین رفتارهای خود را تغییر ندهد با عواقب اقتصادی و دیپلماتیک شدیدی مواجه خواهد شد.

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری هفته گذشته نیز با ارسال نامه سرگشاده ای برای شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین سرکوب کارگران معترض آن کشور را محکوم کرده بود.

این تشکل بین المللی که اتحادیه های صنفی 151 کشور جهان را نمایندگی می کند، از پادشاه بحرین خواسته است فورا به تنبیه و مجازات کارگرانی که در اعتصابات و اعترضات عمومی آن کشور شرکت داشته اند، پایان دهد.

کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری در این نامه که نسخه ای از آن توسط کنگره اتحادیه های کارگری انگلیس در اختیار ایرنا قرار گرفت، از اعمال خشونت گسترده و اخراج و تنبیه کارگران بحرینی که خواستار اصلاحات دموکراتیک در کشورشان شده اند، خبر داده بود.

'ما خواستار بازگشت به کار یک هزار و 300 کارگری که به دستور دولت از ادارات و بنگاه های مختلف اخراج شده اند، هستیم... همچنین تمام اقدامات تنبیهی اداری و قضایی علیه کارگران معترض باید پایان یابد.'

'شاران بارو' دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری نیز گفت: به نظر می رسد مقامات بحرینی قصد دارند جنبش اتحادیه های کارگری آن کشور را به تلافی حضور کارگران در اعتراضات مسالمت آمیز، نابود کنند.

وی افزود: کارگران بحرینی به کشتار و سرکوب مردم بی گناه بحرین به دست نیروهای امنیتی آن کشور و با حمایت نیروهای خارجی معترض هستند.

خانم بارو تاکید کرد: اتحادیه های کارگری در سراسر جهان تلاش های خود را برای حمایت از کارگران بحرینی تشدید خواهند کرد تا حاکمان آن کشور سیاست سرکوب را متوقف کنند و گفت و گوی واقعی را با اعضای اتحادیه های صنفی بحرین آغاز نمایند.

کد خبر 132819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز