شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: با تداوم کشتار مردم توسط نیروهای اشغالگر در نقاط مختلف بحرین، یک گروه که خود را 'منتقمون اللوءلوء' نامیده، تهدید کرده است منافع آمریکا، عربستان و امارات را مورد هدف قرار خواهد داد

ایرنا به نقل از یک منبع نزدیک به دستگاه دیپلماسی بحرین با اعلام این خبرگفت: تاکنون هویت این گروه آشکار نشده اما مقام‌های ارشد امنیتی بحرین این تهدید را جدی گرفته‌اند، هرچند که از بیم عقب نشینی اشغالگران از خاک بحرین تاکنون از افشاء موضوع خودداری کرده‌اند.

گفته می‌شود، برخی مقام‌ها و مراکز دولتی بحرین پیام‌هایی با امضا این گروه به صورت پیام کوتاه دریافت کرده‌اند که به خصوص دولت عربستان و امارات را تهدید به گرفتن انتقام خون مردم بحرین کرده است. جزئیات بیشتری از هویت و سوابق گروه جدید در دسترس نیست.

منبع خبری ایرنا گفت: خود وی یکی از این پیام‌ها را مشاهده کرده که در آن آمده است:' اگر کشتار مردم بحرین ادامه یابد آرامش را از دبی، ریاض و منافع آنها در منطقه، خواهیم گرفت'.

منابع آمریکایی تاکنون در این رابطه ابراز نظری نکرده‌اند اما گزارش می‌رسد اطراف پایگاه پنجم آمریکا در خاک بحرین و سفارت این کشور تدابیر امنیتی افزایش یافته است.

کشتار مردم بی‌دفاع بحرین و حمله به مساجد توسط نیروهای اشغالگر عربستان و امارات بیش از یک ماه است که ادامه دارد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در اقدامی دیرهنگام روز جمعه گذشته از آل خلیفه خواسته است تا به کشتار مردم پایان دهد.

آخرین گزارشهای دریافتی از منامه حاکیست هم اینک بیمارستان های بحرین به محلی برای شناسایی افراد مجروح درگیریهای اخیر میان تظاهرکنندگان و نیروها و نظامیان طرفدار دولت این کشور تبدیل شده است.

دامنه اعتراض های مردمی در این کشور اکثرا شیعه نشین در هفته‌های اخیر به حدی بوده که رژیم‌های آل سعود و شیخ نشین امارات شمار قابل توجهی از نظامیان و زره پوش‌های خود را برای سرکوب مردم به منامه اعزام کرده‌اند.

این اقدام عربستان و امارات که با چراغ سبز و به نیابت از آمریکا و پس از سفر وزیران دفاع و خارجه واشنگتن به منطقه صورت گرفته، به شدت مورد انتقاد افکار عمومی جهانی قرار گرفته است

کد خبر 132479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز