علی دایی خاطره خوشی از رویارویی با محمود یاوری ندارد و در رقابت‌های فصل گذشته بود که پرسپولیس با 4 گل مغلوب شاهین‌بوشهر شد.

فوتبال

 این‌بار اما تیم‌های دایی و یاوری در شرایطی متفاوت مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت و اگر استیل‌آذین در بازی مقابل پرسپولیس بازنده شود، امیدهایش برای ماندن در لیگ برتر تبدیل به یاس خواهد شد.

پرسپولیس بعد از شکست دادن ذوب‌آهن حالا با روحیه بیشتری به استقبال 5 هفته پایانی خواهد رفت و همچنان در انتظار توقف تیم‌های بالاتر از خودش است تا شاید سهمیه آسیا را کسب کند. در آن سو اما کابوس سقوط به لیگ دسته اول، تیم پرستاره استیل‌آذین را آزار می‌دهد و این آخرین تلاش شاگردان یاوری برای فرار از این وضعیت بحرانی خواهد بود.

کارنامه ضعیف یاوری

استیل‌آذین برای فرار از بحران بارها نیمکت خود را تغییر داد و حضور یاوری آخرین امید این تیم برای بقا در لیگ برتر بود. این مربی که در پاس همدان نتایج بسیار ضعیفی گرفت، در 3 دیداری که هدایت استیل‌آذین را برعهده داشته، فقط یک امتیاز کسب کرده و تیمش اصلی‌ترین کاندیدای سقوط به لیگ دسته اول است. استیل‌آذین فردا در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که محمد غلامی، مهرزاد معدنچی و حسن اشجاری- 3 بازیکنی که توسط یاوری اخراج شده‌اند - را در اختیار نخواهد داشت؛ هرچند غلامی به‌دلیل محرومیت نمی‌توانست تیمش را همراهی کند. البته گفته می‌شد که شاید یاوری در آخرین لحظات اشجاری و معدنچی را ببخشد و از آنها استفاده کند ولی جلسه انضباطی آنها بی‌نتیجه مانده است. رئیس کمیته انضباطی باشگاه استیل‌آذین‌ در مورد شرایط اخراجی‌های این تیم می‌گوید: «این 3 بازیکن فعلا اجازه حضور در تمرینات را ندارند و به‌زودی حکم کمیته انضباطی در این خصوص اعلام خواهد شد.»

در این میان، یاوری امیدوار به انگیزه دیگر بازیکنان تیمش است تا شاید در این دیدار پرسپولیس را شکست دهد و همچنان برای ماندن در لیگ امیدوار باشد. در این بازی رویارویی چهره‌هایی مثل حسین کعبی، مهدی مهدوی‌کیا، محسن خلیلی، فریدون زندی و سیاوش اکبرپور با پرسپولیسی‌ها در نوع خودش جالب خواهد بود.

انگیزه پرسپولیس

پرسپولیس پس از کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تحت شدیدترین انتقادها قرار گرفت اما شکست دادن ذوب‌آهن در اصفهان تاحدودی به سرخ‌ها آرامش داد. البته این روزها اختلاف دایی با لیدرهای پرسپولیس، یکی از مهم‌ترین اتفاقات حاشیه‌ای در اردوی این تیم است و سرمربی پرسپولیس معتقد است که‌ جریانی درصدد ضربه‌زدن به تیمش است. با این حال پرسپولیس در حال حاضر انگیزه بالایی برای شکست دادن استیل‌آذین دارد و در بازی رفت هم با 2 گل این تیم را شکست داد. در بازی فردا غلامرضا رضایی به احتمال فراوان باز هم به‌دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و سامان آقازمانی هم تنها محروم پرسپولیس است. دایی امیدوار است که تیمش مثل دیدار با ذوب‌آهن نمایشی کم‌نقص داشته باشد و درنهایت
3 امتیاز این بازی را کسب کند.

برنامه هفته سی‌ام:

پنج شنبه

ذوب‌آهن - شهرداری تبریز، ساعت 17
راه‌آهن- استقلال تهران، ساعت 19

جمعه

تراکتورسازی- سپاهان، ساعت 17
سایپا - نفت تهران، ساعت 17:45
ملوان - پاس، ساعت 17:45
صبا - مس ،ساعت 17:45
شاهین - فولاد، ساعت 18
‌نفت آبادان- پیکان، ساعت 18
پرسپولیس - استیل‌آذین، ساعت 19

کد خبر 132331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز