شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: درحالی‌که نیروهای وفادار به معمر قذافی 2شهر زوایه وراس لانوف را از انقلابیون لیبیایی بازپس گرفتند و همچنان به پیشروی ادامه می‌دهند، وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشستی فوق‌العاده در مقر این اتحادیه از قذافی خواستند از قدرت کناره‌گیری کند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، نیروهای وفادار به قذافی بندر سدره و مناطق مسکونی شهر راس لانوف را به کنترل خود درآورده و با بمباران این شهر از زمین و هوا، انقلابیون را مجبور به عقب نشینی کردند و 6 نفر از آنان را کشته و بیش از 50 نفر را زخمی کردند. در شهر زوایه در غرب طرابلس هم، تلویزیون دولتی وابسته به قذافی با پخش صحنه‌هایی از تظاهرات وفاداران به قذافی در این شهر، از بازپس‌گیری این شهر خبر داد. از سوی دیگر، وزرای خارجه عرب از دیروز در نشستی فوق‌العاده بررسی وضعیت لیبی را آغاز کردند. قرار است مقامات عربی درباره 2موضوع اعلام منطقه پرواز ممنوع و همچنین به رسمیت شناختن شورای انقلابی لیبی تصمیم‌گیری کند.

پیش از این، آندره فوگ راسموسن دبیرکل ناتو با اشاره به فراخوان‌ها برای اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی، اتخاذ چنین اقدامی را به موضع اتحادیه عرب و موافقت شورای امنیت منوط کرده بود. اما در تازه‌ترین واکنش آمریکا به رویدادهای لیبی، باراک اوباما با اشاره به اینکه واشنگتن و همپیمانانش حلقه محاصره را به آهستگی بر معمر قذافی تنگ می‌کنند، افزود: تمامی گزینه‌ها از جمله منع فروش اسلحه و دیگر اقدامات تاثیر‌گذار درباره لیبی مطرح است.اما معمر قذافی در ادامه سلسله سخنرانی‌های خود درباره تحولات لیبی، به مخالفانی که سلاحشان را زمین بگذارند، وعده عفو داد. قذافی با ارسال پیامی به سران اتحادیه اروپا در عین حال، تهدید کرد که درصورت ادامه اعتراضات داخلی وبین‌المللی، حمایت خود را از مبارزه با تروریسم بین‌الملل و مهاجرت غیرقانونی به اروپا متوقف خواهد کرد.

کد خبر 130289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز