چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پنجشنبه 21 دی، در چهارمین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر 17نمایش در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به اجرا در می‌آید.

«مردنیک»به کارگردانی امیر دژاکام ،«تیغ و ماه»کار آتیلا پسیانی ،«ددالوس و ایکاروس»کار همایون غنی‌زاده،«وهم سرخ»به کارگردانی احمدی نسب و «امشب دیگر مهره‌های پشتم نی‌لبک می‌زنند »کار زری اماد نمایش‌هایی هستند که در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌آیند.

نمایش «پائین گذر سقاخانه» نوشته اکبر رادی به کارگردانی هادی مرزبان نیز امروز اجرای خود را در تالار وحدت به صحنه می‌برد. نمایش «جولیوس سزار»اثر ویلیام شکسپیر به کارگردانی مسعود دلخواه و «اسب جادویی‌»کار ایرنا دراگان از لهستان و«محال هم ممکن است‌»کار سیروس هنتی به ترتیب امروز در تالار مولوی ،تالار هنر و تماشاخانه مهر به اجرا در می‌آیند.

پنجشنبه در بخش خیابانی جشنواره نیز نمایش «اتودهای زندگی‌»،«داشتن و نداشتن»، «گل»، «آخرین راه»، «بعلاوه جمع»، «شوشی»، «شیلون‌کش»، «اینجا آدمو بد می‌شورن» در فضای باز تئاتر شهر، تالار مولوی، فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسرای بهمن به اجرا در می‌آیند.

جمعه بیست و دوم دی ماه نیز نمایش‌های «مرگ دانتون» از آلمان ،«درسایه »از فرانسه ،«عذاب»از اتریش ،«بیژن و منیژه» از مشهد ،«وهم سرخ » از تهران،«چگونه می‌توان یک قصه‌»از اصفهان و «اسب جادویی‌»از لهستان به ترتیب در تالار وحدت ،تئاتر شهر،تالار هنر و مولوی به صحنه می‌روند.
در بخش خیابانی جشنواره فردا یک نمایش خیابانی از کشور فرانسه به اجرا در می‌آید.
اجرای این نمایش که «گردشگر‌»نام دارد پس از پایان جشنواره  همچنان به اجرای خود ادامه می‌دهد.
در این نمایش که کارگردانی آن را کریشتف اوت برعهده دارد تعدادی عروسک بزرگ با ارتفاع قریب به 4متر حضور دارند. عروسک ها در این اجرا با مردم ارتباط برقرار می‌کنند ،آدرس می‌پرسند و حتی از آثار باستانی و مجسمه‌ها‌ی شهر دیدن می‌کنند.
عروسک‌ها در این نمایش تحقق رویاهای کودکان و سمبل آرزوهای کودکی مردم‌اند. یکی بود یکی نبود،بمب خنده ،یک پرده شب، اتودهای زندگی، رهگذر، استخدام و مردی که زیاد می‌دانست عنوان نمایش‌های دیگری است که فردا در بخش خیابانی جشنواره شاهد نمایش آن خواهیم بود.

کد خبر 13014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز