سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همزمان با عید سعید غدیر خم با اجرای نمایش‌های خیابانی در محوطه باز تئاتر شهر کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بدون مراسم افتتاحیه و درحالی کار خود را آغاز کرد که هیچ نشست خبری برای این جشنواره برگزار نشده بود و مانند سال گذشته جشنواره در یک فضای غیررقابتی برگزار می‌شود.
افتتاحیه از ساعت 30/15 بدون حضور چهره‌های سرشناس درحالی با اجرای نمایش خیابانی در محوطه باز تئاتر شهر آغاز شد که اطراف فضای بیرونی محوطه تئاتر شهر به دلیل تعمیرات زیباسازی انباشته از خاک بود و پیشتر از آن حسین پارسایی- رییس مرکز هنرهای نمایشی - درباره این تعمیرات و عدم آماده‌شدن محوطه تئاتر شهر برای جشنواره همه مسئولیت را به بهروز غریب‌پور که مسئول تعمیرات و بازسازی مجموعه تئاتر شهر است واگذار کرد.

اجرای نمایش‌های خیابانی تا ساعت 18 ادامه داشت و با غروب خورشید چراغ‌های خیمه روشن شد و بخش بعدی برنامه که اجرای تعزیه بود در خیمه ادامه پیدا کرد.
در روز اول جشنواره که با استقبال زیادی برخلاف سال‌های گذشته مواجه نشد، در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «رستم و سهراب»، «نوای اسرارآمیز»، «تقدیم به پدرم و پسرم»، «مرگ و شاعر» و «مرگزار سیاه سرخ» روی صحنه رفتند. در کارگاه نمایش که رپوتوار آثار کارگاهی به عنوان بخش خارج از جشنواره و بدون فروش بلیط برای مخاطبان خاص انجام می‌شود نمایش «خط، نقطه، صفحه» به کارگردانی رضا کشاورز اجرا شد.
گفتنی است در روز اول تماشاگران نمایش مرگ و شاعر به دلیل تاخیر داوران و آماده‌نبودن صحنه حدود 50 دقیقه در سرما منتظر ورود به سالن قشقایی شدند. این درحالی بود که اکثر نمایش‌ها در روز اول با تاخیر کار خود را آغاز کرد و از طرف دیگر تغییر در ارایه خدمات به خبرنگاران در جشنواره تئاتر امسال باعث شد بسیاری از آنها از دیدن اجراها صرف‌نظر کنند. امسال کارت مخصوص خبرنگاران تنها برای تالار اصلی، هنر، مولوی و تماشاخانه مهر اعتبار دارد و برای دیدن نمایش‌های دیگر تالارها (سایه، قشقایی، چهارسو و... )باید بلیت تهیه کنند .
شنیده می‌شود که علی‌رغم فروش روزانه بلیت، برخی از تماشاگرانی که قبلا بلیت تهیه کرده بودند، هنگام اجرا پشت در ماندند.

کد خبر 12931

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز