گروه سیاسی: شهردار تهران گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ریشه در سنت نبوی (ص) ، حکومت علوی (ع)، نهضت حسینی‌(ع)، فقه جعفری (ع) و فرهنگ مهدویت (عج) و انتظار دارد و اینها اساس باورهای دینی ماست.

قالیباف

به گزارش تهران سما، محمد باقر قالیباف که به‌منظور تجدید پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مرقد مطهر امام (ره) حاضر شده بود در سخنانی اظهار کرد: خداوند را شاکریم که مجددا این توفیق را یافتیم که طبق سنت حسنه هرساله به اتفاق همکاران عزیز و پرتلاش شهرداری تهران و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شورایاری‌ها در دهه مبارک فجر در کنار مزار نورانی امام‌خمینی(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور پیدا کرده و تجدید بیعتی دوباره با امام (ره) و شهدا داشته باشیم.

وی افزود: این تجدید بیعت با امام (ره) و شهدایی است که با اخلاص خود موجب عزت اسلام و مسلمانان در دنیا شده و با مجاهدت‌های خود، استقلال و آزادی را برای ما و نسل‌های آینده ما به ارمغان آوردند.شهردار تهران ادامه داد: امروز اینجا جمع شدیم که در کنار یادگار امام (ره) تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های امام بزرگوار کرده و بگوییم ما همان سربازانی هستیم که خالصانه و مجاهدانه در راه تحقق آرمان‌های امام (ره) و شهدا تحت رهبری مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم.

دکتر قالیباف با تاکید بر اینکه امروز با گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی با همان جوشش و باورهایی که انقلاب کردیم در این مسیر گام‌برمی‌داریم، افزود: ما انقلاب را اینگونه درک کردیم که اساس آن برای تحول در حوزه فرهنگ، اخلاق و اعتقادات بود.
وی ادامه داد: نخستین هدف انقلاب، تحول در این زمینه‌ها بود و اگر این تحولات در جامعه رخ دهد، تحول در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و... را به‌دنبال خواهد داشت.

شهردار تهران ادامه داد: اگر بناست تحول در عرصه اجتماعی و اقتصادی رخ دهد اما تحولی در عرصه‌های فرهنگی، اعتقادات و اخلاق رخ ندهد این اتفاق مسیری نیست که برایش انقلاب کردیم.وی با تاکید بر اینکه این مسائل را باید اساس و پایه بدانیم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب پیروزی حق بر باطل و انسانیت بر توحش بود و قیامی بود که پرتویی از نهضت امام حسین(ع) و عاشورا را به همراه داشت.

دکتر قالیباف با بیان اینکه امروز گرد هم جمع شدیم تا با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدا تحت رهبری مقام معظم رهبری، تجدید عهد کنیم، خاطرنشان ساخت: از طرف خود، اعضای شورا و کارکنان شهرداری تهران از حجت‌الااسلام سید حسن خمینی که دعوت ما را پذیرفته و امروز در جمع ما حاضر شدند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری تهران در برخی مراسم با عشق و نه با سیستم اداری کار کرده و سر از پا نمی‌شناسند، گفت: یکی از این مراسم‌ نماز عید فطر است که بعد از یک ماه عبادت برگزاری این مراسم به‌عهده شهرداری است، همچنین یکی دیگر از اقداماتی که با عشق توسط کارکنان انجام می‌شود، برگزاری مراسم سالگرد امام خمینی (ره) است که کارکنان شهرداری با افتخار خدمتگزار زائران سراسر کشور هستند.

شهردار تهران ادامه داد: یکی دیگر از این مراسم، مراسم دهه فجر است که توفیق می‌یابیم به همراه مدیران و کارکنان شهرداری برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام در مرقد ایشان حضور یابیم.

روح بیداری

فرزند یادگار امام (ره) نیز در مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری تهران با آرمان‌های آن امام همام با اشاره به تحولات اخیر مصر، آن را به حق، ادامه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند این روح بیداری اسلامی را که در جهان اسلام دمیده شده، ادامه انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) نداند.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در این مراسم که ایسنا مشروح آن را منتشر کرد، ادامه داد: هر کس بیداری اسلامی را نادیده بگیرد و یا آن را کوچک بشمارد، قطعا در تحلیل خود دچار اشتباه شده است، زیرا امروز انقلاب ما در گام سوم خود نقش بزرگی را در جهان بشریت ایفا می‌کند. وی همچنین از حسنی مبارک به‌عنوان فرعون جدید مصر یاد کرد و افزود: من برای مبارزان مسلمان و کسانی که در برابر استبداد، استعمار و ظلم می‌ایستند آرزوی توفیق می‌کنم.

سید حسن خمینی ادامه داد: تقدیر روزگار ما اینگونه بود که زیر سایه مردی بزرگ، جمهوری اسلامی را به‌عنوان یک ودیعه الهی به‌دست آوریم اما نعمت نظام جمهوری اسلامی، شکر لازم دارد؛ چرا که شکر نعمت آن را افزون می‌کند و در مقابل، کفران آن، نه تنها باعث می‌شود خدا این نعمت را از ما بگیرد بلکه عذاب الهی را در پی دارد.

فرزند یادگار امام همچنین خطاب به کارکنان شهرداری تهران، گفت: شما در مجموعه‌ای مشغول به کار هستید که نخستین مواجهه با مردم در شهر تهران به همت شما صورت می‌گیرد و لذا شکر نعمت انقلاب اسلامی در مسئولیت شما خدمت بیشتر به مردم است. وی تاکید کرد: بزرگ‌ترین مشکلی که فرعون در روزگار خود داشت این بود که ادعای خدایی می‌کرد و رابطه خود را با مردم خداگونه تعریف کرده بود.

این ویژگی مختص فرعون نیست و همه ما می‌توانیم در جایگاهی که قرار داریم چنین رابطه‌ای را با مردم داشته باشیم اما به یاد بیاوریم که روزی این مسئولیت را از دست خواهیم داد و در جایگاه مقابل، قرار خواهیم گرفت.فرزند یادگار امام یادآور شد: خدمت به مردم، امری خدایی و شکری عملی برای نعمت جمهوری اسلامی است، لذا همه ما در هر کجا که هستیم باید سعی کنیم خدمت بیشتری به مردم ارائه کنیم.

کد خبر 127881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز