مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی که به وسیله تاکسیمترها سنجیده می‌شود را اعلام کرد.

بنابر اعلام سازمان تاکسیرانی، ورودی تاکسی های گردشی مبلغ 1000 ریال است و تا مسافت 500 متر کرایه تغییری نخواهد کرد.

بر این اساس پس از طی مسافت 500 متر، تا 7 کیلومتر به ازای هر 100 متر مبلغ 35 ریال به کرایه ورودی افزوده خواهد شد و پس از مسافت 7 کیلومتر به ازای هر 100 متر مبلغ 25 ریال به کرایه اضافه می‌شود.

این در حالی است که در سرعت‌های کمتر از 10 کیلومتر بر ساعت به ازای هر دقیقه مبلغ 20 ریال در نظر گرفته شده‌است و از ساعت 24 تا 6 صبح نیز 20 درصد کرایه تعیین شده تاکسیمتر به نرخ کرایه پرداختی مسافر افزوده می شود.

این سازمان اعلام کرد: تمامی رانندگان تاکسی های گردشی موظفند در مهلت یک ماهه تعیین شده 10 خرداد تا 10 تیرماه با مراجعه به مراکز سازمان تاکسیرانی نسبت به نصب و تنظیم تاکسی متر اقدام کنند.

سازمان تاکسیرانی شهر تهران تأکید کرده است که پس از نصب و تنظیم تاکسیمترها مبنای محاسبه کرایه ها تاکسیمتر بوده و از فعالیت تاکسی های گردشی که فاقد تاکسیمتر و برچسب نرخ باشند جلوگیری می شود.

دفاتر تاکسیرانی مستقر در پارک سوار بیهقی، ترمینال غرب، پارکینگ شمالی میدان میوه و تره بار انتهای 17 شهریور جنوبی و ترمینال اتوبوسرانی شهید حقانی از ساعت 8 تا ،20 همه روزه و حتی روزهای جمعه و تعطیل آماده نصب وتنظیم تاکسیمترها و برچسب نرخ تاکسیمتر تاکسی های گردشی هستند.

کد خبر 127

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز