همشهری آنلاین: ایران و سوریه باید در مذاکرات منطقه‌ای که درباره عراق برگزار می‌‌شود شرکت کنند.

نانسی پلوسی رییس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با روزنامه کلارین ایکس چاپ آرژانتین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا شما از مذاکره با ایران و سوریه درباره عراق حمایت می‌کنید، گفت معلوم است ایران و سوریه نیز باید در مذاکرات منطقه‌ای که درباره عراق صورت می‌گیرد، حضور داشته باشند. نفع همسایگان عراق در ثبات این کشور است. ما نیز منافعمان ایجاب می‌کند که عراقی‌ها بتوانند بدون نگرانی از هر گونه مداخله خارجی ناخواسته برای آینده‌شان تصمیم بگیرند.

پلوسی درباره احساسات ضد آمریکایی که پس از جنگ در جهان پدید آمده و دموکرات‌ها چه برنامه‌ای برای زدودن آن از اذهان افکار عمومی جهان دارند گفت: جنگ یکجانبه علیه عراق،رفتار بد آمریکایی‌ها در این جنگ و بویژه تجاوز به حقوق انسانی در زندان ابوغریب به تصویر آمریکا در جهان لطمه زده است. برای آنکه ما این وضعیت را تغییر دهیم باید در مسائل جهانی به سایر کشور‌ها نزدیک شویم و چند جانبه گرایی را سر لوحه سیاست خارجی خود قرار دهیم. ما باید در این راه از تمامی مؤسسات وسازمان‌های بین‌المللی نیز حمایت کنیم.

پلوسی درباره تغییراتی که در زمان رابرت گیتس در وزارت دفاع آمریکا ایجاد خواهد شد، نیز نظرش را این طور بیان کرده است: پیش از این دونالد رامسفلد با استناد به اطلاعات طبقه بندی شده در کاخ سفید در عراق عمل می‌کرد، اما عملکرد او درر عراق با پبشرفت بسیار کندی همراه بود. امیدوارم گیتس بتواند برای متقاعد کردن دولت بوش به این که مسیر سیاست آمریکا در عراق باید تغییر پیدا کند،به نتایج ملموسی دست پیدا کند.

کد خبر 12676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز