همشهری آنلاین: اکثریت نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به طرح افزایش نیرو‌های نظامی این کشور در عراق هشدار دادند.

به گزارش بی.بی.سی،دموکرات‌ها که برای اولین بار پس از 12 سال اکثریت را در مجلس نمایندگان و سنا(کنگره) به دست آورده‌اند فشار‌های خود را همزمان با اعلام استراتژی جدید آمریکا در عراق، بر جورج بوش رییس جمهوری این کشور افزایش داده‌اند.

در همین چارچوب رهبران مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در اولین جلسه دو مجلس در سال جاری خواستار عدم افزایش نیرو‌های آمریکا در عراق شده‌اند.هاری رید رییس سنا و نانسی پلوسی اولین رییس زن مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای اعلام کرده‌اند که اعزام نیرو‌های بیشتر به عراق ،وضعیت نیرو‌های آمریکایی در این کشور را به نقطه‌ایی شکننده خواهد رساند و از نظر استراتژیک نیز برای آمریکایی‌ها پیروزی بخش نخواهد بود.

رهبران سنا و کنگره در نامه خود از جورج بوش رییس جمهوری‌ آمریکاخواسته‌اند به جای طرح افزایش نیرو‌ها در عراق طرح خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی را طی 4 تا 6 ماه مد نظر قرار دهد،رهبران دموکرات افزوده‌اند در عوض آمریکا می‌تواند مجددا تلاش‌های خود را بر آموزش مجدد نیرو‌های عراقی متمرکز کند.

بر پایه برخی از گزارش‌ها جورج بوش رییس جمهوری آمریکا در صدد است با اتخاذ استراتژی جدیدی برای عراق 10 تا 20 هزار نیروی تازه نفس آمریکایی به نیرو‌های مستقر این کشور در عراق اضافه کند.البته تا کنون دولت بوش برکناری دوتن از مقامات ارشد نظامی آمریکا در عراق را در قالب استراتژی جدید تایید کرده است.از سوی دیگر نیز رییس سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا نیز تغییر کرده است.احتملا جان نگرو پونته به عنوان معاون دوم کاندولیزا راییس وزیر امور خارجه آمریکا تعیین خواهد شد.

کد خبر 12642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز