گروه بین‌الملل: حمایت رئیس هیأت علمای مسلمان (اهل تسنن)عراق از تروریست‌های القاعده بلافاصله با واکنش تند جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق مواجه شد.

حارث ضاری دیروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه برای نخستین بار به صراحت از شبکه القاعده دفاع کرد.پیش‌تر این گروه در موضع‌گیری‌های خود نسبت به حوادث عراق به گونه‌ای رفتار کرده بود که بسیاری از گروه‌های عراقی نسبت به گرایش‌های خشونت طلبانه آن اظهار نگرانی کرده بودند اما این نخستین بار بود که گروه مذکور به صورت صریح از تروریست‌های القاعده حمایت می کرد.

حارث ضاری در همین مصاحبه اعضای شورای نجات استان الانبار را نیز یک مشت راهزن و دزد معرفی کرد که شایستگی نمایندگی عشایر این منطقه را ندارند.

شورای نجات سازمانی عشایری است که تا کنون در پاک سازی این استان از تروریست‌ها نقش سازنده و موثری داشته است.

در واکنش به این اظهارات رئیس جمهوری عراق اعلام کرد: هیات علمای اهل سنت عراق با همراهی برخی کشور‌ها علیه دولت عراق فتنه انگیزی می کنند.

آزادی گروگان‌ها

تروریست‌هایی که روز سه‌شنبه حدود 150 نفر از کارمندان و مراجعه کنندگان به وزارت آموزش عالی عراق را گروگان گرفته بودند،دیروز همه آنها به جز دونفر را آزاد کردند.این عملیات گروگان‌گیری از آن روی اهمیت داشت که ضمن تعداد زیاد گروگان‌ها،هیچ ارگان و سازمان امنیتی نیز نتوانست به مقابله و حتی تعقیب گروگان گیران بپردازد.

در واکنش به این حادثه وزارت کشور عراق اعلام کرد،نیروهای عراقی پنج افسر ارشد را که مظنون به دست داشتن در این عملیات بودند،دستگیر کردند.در همین زمینه تلویزیون عراق اعلام کرد که رئیس پلیس کراده (منطقه گروگان‌گیری)و تنی چند از افسران ارشد دستگیر شدند.

همچنین در پی آزادی گروگان‌ها برخلاف خبری که دیروز رسانه‌ها ازقول وزیر آموزش عالی عراق مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌های این کشور مخابره کردند وی به روزنامه شرق‌الاوسط گفت که تدریس در دانشگاه‌ها تعطیل نخواهد شد.

از سوی دیگر در ادامه حوادث خشونت بار در عراق دیروزنیز انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در بغداد منجر به کشته شدن 12 نفر و جراحت 38 تن دیگر شد.این خودرو در نزدیکی وزارت کشور عراق منفجر شد.در همین روز انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در شهرک صدر باعث قتل یک نفر و جراحت شش تن دیگر شد.

در موصل نیز یک زن خبرنگار توسط تروریست‌ها به قتل رسید.دیروز همچنین در شهر‌های موصل و بعقوبه اجساد شکنجه شده 21 نفر کشف شد.از سوی دیگر تروریست‌ها روز گذشته سرهنگ سلیم السعدی رئیس بخش تحقیقات پلیس عراق را در مقابل منزلش ترور کردند.

پلیس عراق همچنین اعلام کرد: یک هفته پس از ربوده شدن تعدادی از شهروندان عراقی در منطقه لطیفه در استان بحران‌زده قادسیه جسد ده تن از آنان در جنوب این شهر پیدا شد.در آن گروگان‌گیری 48 نفرربوده شدند.

کد خبر 8465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز