همشهری آنلاین: رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: ایجاد شبکه‌های جدید با محوریت قرآن کریم از دستاوردهای مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان است.

جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «محمدحسین یادگاری»، رئیس جهاد دانشگاهی، در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان ضمن اشاره به همت و پشتکار دست‌‌اندرکاران این برنامه قرآنی، گفت: اهتمام و جدیت دانشجویان مسلمان به این مسابقات، بهترین پاسخ به هتک حرمت ساحت قرآن کریم است.

وی با اشاره به آیه نهم سوره حجر بیان کرد: در آیه نهم سوره حجر آمده است: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ: بى‏تردید ما این قرآن را به تدریج نازل کرده‏ایم و قطعاً نگهبان آن خواهیم بود.» سابقه انجام فعالیت‌های قرآنی در مدت بیش از چند دهه در پیروزی انقلاب اسلامی توسط جهاد دانشگاهی ایجاب کرد که مسابقات قرآن در سطح گسترده‌تری و به صورت بین‌المللی نیز برگزار شود.

وی اضافه کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان هم دارای تأثیرات مهمی در عرصه ملی است و هم تأثیرات ویژه‌ای در بُعد بین‌المللی به همراه دارد. برگزاری این مسابقات نوعی نشاط و جنبش قرآنی در فضای کشور و هم در بین دانشجویان به همراه دارد.

یادگاری ضمن اشاره به ایجاد فضای رقابتی در بین دانشجویان خاطرنشان کرد: بالابردن انگیزه‌ها و ایجاد فضای رقابتی در عرصه قرآنی از جمله دستاوردهای این مسابقات است که قطعاً موجب ارتقای سطح کیفی دانشجویان در زمینه‌های قرآنی است.

وی تصریح کرد: امکان گردهم‌آیی مسلمانان با ملیت‌های مختلف، برآیند ارتباطی پایدار بین مسلمانان و تحکیم وحدت و ارائه چهره واقعی اسلام، حرکت به سوی تقویت و همبستگی و دوری از تفرقه از جمله مسائلی است که در سایه اعتصام به قرآن می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی در توضیح اهداف برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: تشکیل شبکه‌های اجتماعی جدید بر محور قرآن کریم، آشنایی جوانان سایر کشورها با فرهنگ دینی و قرآنی کشور، معرفی فرهنگ و تمدن شیعی و اسلامی و استفاده از ظرفیت جوانان قرآنی در تحقق انقلاب قرآنی در دانشگاه‌ها از جمله اهداف برگزاری این مسابقات قرآن است.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع قرآنیان کشور عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جمع قرآنیان کشور فرمودند که تلاوت قرآن یک فضیلت و ثواب است و هرقدر که قرآن بیشتر تلاوت شود، فرد را تشنه‌تر و دل او را روشن‌تر می‌کند.

 

کد خبر 125404
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز