همشهری آنلاین: مدیر بخش فعالیت‌های قرآنی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: همایش سراسری اساتید قرآن کشور، 18 و 19 اسفندماه با حضور 300 نفر از تالیان تلاوت نور، ائمه جماعات و اساتید جلسات قرآن سراسر کشور در تهران برگزار می‌شود.

قرآن

«علی فربین» مدیر بخش فعالیت‌های قرآنی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن بیان این خبر گفت: همایش سراسری اساتید قرآن کشور، هجدهم و نوزدهم اسفندماه هم‌زمان با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش، 300 نفر شامل 100 نفر از تالیان تلاوت نور، 100 نفر از ائمه جماعاتی که تفسیر همراه را آموزش می‌دهند و 100 نفر از اساتید جلسات قرآن سراسر کشور شرکت دارند که تقریباً از هر استان سه نفر در این همایش حضور خواهند داشت.

فربین در ادامه سخنانش اظهار کرد: بعد از برگزاری این همایش که سه ساعت به طول می‌انجامد، برای دو گروه تالیان تلاوت نور و تفسیر همراه برنامه‌های آموزشی در بعد از ظهر چهارشنبه، 18 اسفندماه، و برای صبح پنج‌شنبه، 19 اسفندماه، در نظر گرفته شده است.

مدیر بخش فعالیت‌های قرآنی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مورد دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این همایش تصریح کرد: برای 100 نفر از اساتید جلسات قرآن سراسر کشور، نشست‌های آسیب‌شناسی جلسات قرآنی در ارتباط با دو موضوع؛ محتوای آموزشی جلسات و همچنین نارسایی‌های منابع مالی و انسانی در مدیریت جلسات قرآنی برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: برای نشست‌های آسیب‌شناسی جلسات قرآنی در دو گرایش محتوای آموزشی جلسات و همچنین نارسایی‌های منابع مالی و انسانی در مدیریت جلسات قرآنی فراخوان مقاله هم از مدت‌ها قبل اعلام شده بود و چند مقاله منتخب در این نشست‌‌ها توسط نویسندگان ارائه می‌شود.

فربین در پایان سخنانش گفت: محتوای اصلی این همایش در حقیقت تجلیل از تالیان تلاوت نور، ائمه جماعات و اساتید جلسات قرآن است که در کنار این هدف جلسات آموزشی و آسیب‌شناسی جلسات هم برگزار و پیشنهاد داده می‌شود که انجمن صنفی اساتید جلسات قرآن تشکیل و ثبت و NGO اساتید جلسات قرآن هم تشکیل شود که در نشست‌های بعدی این پیشنهاد پی‌گیری می‌شود.

یادآور می‌شود، این همایش 18 و 19 اسفندماه در مجتمع آدینه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه واقع در جنت‌آباد برگزار می‌شود. 

کد خبر 127140
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز