یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: با تصویب جزئیات طرح تشکیل وزارت ورزش و جوانان با ادغام سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان در جلسه یکشنبه 12 دی مجلس، تشکیل این وزارتخانه منتظر نظر شورای نگهبان است.

به موجب این مصوبه از این تاریخ سازمان‌های تربیت‌بدنی و ملی جوانان با اعتبارات، نیروی انسانی و امکانات، ادغام شده و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می‌شود و اقدامات قانونی برای انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به آن به عمل می‌آید.
مجلس مقرر کرد که هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت ورزش و جوانان تأمین ‌شود.

جزئیات این طرح با 157 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع به تصویب رسید.در همین زمینه عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی نظارت نمایندگان را بر این وزارتخانه بهتر می‌کند.
سیدمحمدعلی موسوی مبارکه در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: هنگامی که سازمان‌ها با هم ادغام نشوند، زیر نظر رئیس جمهور قرار می‌گیرند بنابراین نمایندگان مجلس نمی‌توانند نظارت خوبی بر این سازمان‌ها داشته باشند چرا که وقتی سؤالی بپرسیم یا تذکری بدهیم باید از رئیس جمهور سؤال کرده و به او تذکر دهیم.

داریوش قنبری، عضو فراکسیون جوانان مجلس نیز در این باره گفت: ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی به نفع هر دو سازمان است و کارآمدی آنها را افزایش خواهد داد. نماینده مردم ایلام در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تصویب طرح ایجاد وزارت ورزش و جوانان گفت: پیش از این، 2 سازمان زیرمجموعه ریاست جمهوری بودند و روسای آنها به عنوان معاونان رئیس جمهور هیچ‌گونه پاسخگویی در قبال فعالیت‌هایشان به مجلس نداشتند.

وی ادامه داد: عدم‌نظارت و پاسخگویی به مجلس سبب شده بود کارآمدی این سازمان‌ها به‌شدت تنزل پیدا کند و وظایف خود را به خوبی انجام ندهند.قنبری با بیان اینکه اهرم نظارتی مجلس می تواند سطح کیفی فعالیت‌ها را در این وزارتخانه بالا ببرد، گفت: به دنبال این تغییر، مسئولیت‌پذیری نیز بیشتر خواهد شد و از نارسایی‌ها در این دو حوزه کاسته می شود.نماینده مردم ایلام خاطرنشان کرد: این سازمان‌ها که بودجه‌شان از برخی از وزارتخانه‌ها بیشتر است معمولا به مجلس درخصوص عملکردشان پاسخگو نبودند، که ادغام این دو سازمان مشکل را بر طرف می کند.

کد خبر 124720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز