سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز،7 دی به موادی از طرحی یک فوریتی رأی دادند که بر اساس آن معلمان حق التدریسی با شرایطی استخدام می‌شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این جلسه مواد (1) و (2) طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388 و 1389 تصویب شد.

ماده (1) این طرح بدین شرح است:

متن ذیل به عنوان تبصره به ماده (2) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش مصوب 1388 و الحاقات بعدی آن الحاق می‌شود:

تبصره - معلمان حق التدریسی دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که تا پایان سال تحصیلی 88- 1387 چهار سال سابقه خدمت مستمر نداشته اند اما با احتساب سال های تحصیلی بعد، حایز چهار سال سابقه مستمر می‌گردند به شرط شاغل بودن در زمان استخدام می‌توانند بر اساس ضوابط این ماده استخدام شوند.

به هنگام بررسی این ماده یکی از نمایندگان پیشنهاد حذف آن را مطرح کرد که با موافقت دولت و مخالفت کمیسیون همراه شد.

در نهایت اصل ماده (1) و تبصره آن به رأی گذاشته شد که با161 رأی موافق و 8 رأی مخالف به تصویب رسید.

همچنین متن ماده (2) به این شرح است:

متن ذیل به عنوان تبصره به ماده (3) قانون مذکور الحاق می شود:

تبصره- معلمان حق التدریسی دارای مدرک فوق دیپلم که تا پایان سال تحصیلی 88- 1387 پنج سال سابقه خدمت مستمر نداشته اند اما با احتساب سال های تحصیلی بعد، حایز پنج سال سابقه مستمر می‌گردند به شرط شاغل بودن در زمان استخدام می‌توانند بر اساس ضوابط این ماده استخدام شوند.

ماده (2) و تبصره آن به رأی گذاشته شد که با 163 رأی موافق و 6 رأی مخالف تصویب شد.

کلیات طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در جلسه یکشنبه به رأی گذاشته شد که با 157 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع به تصویب رسید.

کد خبر 124278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز