همشهری آنلاین : قائم مقام آموزش و پرورش در امور استان‌ها با بیان اینکه اسکان فرهنگیان یکی از دغدغه‌های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: در حال حاضر حدود 200 هزار نفر از فرهنگیان کشور فاقد مسکن هستند.

معلم

به گزارش  ایسنا ، رحیمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان افزود: برای رفع مشکل مسکن فرهنگیان با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی تفاهم نامه‌هایی به امضاء رسیده است که تا دو سال دیگر همه فرهنگیان کشور مسکن دار شوند.

وی گفت: یکی از مشکلات پیشروی آموزش و پرورش برای تامین مسکن فرهنگیان کمبود زمین در برخی از استان‌های کشور است که این مشکل نیز باید هر چه سریعتر برطرف شود.

رحیمی همچنین از اختصاص وام پنج میلیونی تومانی به بازنشستگان بیش از موعد آموزش و پرورش خبر داد و افزود: مطالبات آن دسته از فرهنگیان که هنوز پرداخت نشده است تا آخر دی‌ماه و بهمن‌ماه سال جاری به حسابشان واریز خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های آینده وزارت آموزش و پرورش راه اندازی دانشگاه جامع فرهنگیان است که با شکل گیری این دانشگاه به مرور زمان جایگزین مراکز تربیت معلم خواهد شد.

قائم مقام وزارت آموزش و پرورش در امور استان‌ها با اشاره به افزایش مدارسی که به شبکه اطلاع رسانی و اینترنت مجهز هستند، گفت: در حال حاضر 70 هزار مدرسه در کشور تحت پوشش شبکه اینترنت و اینترانت کشور قرار دارند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

 وی در پایان از اهدای کارت ضیافت به فرهنگیان خبر داد و گفت: با توجه به سفرهای فرهنگیان در ایام نوروز و تابستان به دیگر استان‌ها برای رفاه حال این عزیزان کارت ضیافت با اعتبار 50 هزار تومان جهت صرف وعده غذایی به آنها اهدا خواهد شد.

 

 

کد خبر 125539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز