همشهری آنلاین : مدیرکل امور بورس وزارت علوم با بیان اینکه کمتر از یک درصد مربیان دانشگاه ها از تسهیلات ادامه تحصیل در دوره دکتری استقبال کردند گفت:

25 هزار عضو هیئت علمی مربی در کشور داریم که فقط مدارک 203 نفر از آنها برای استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل دریافت شده است.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: مدارک فقط 203 نفر از اعضای هیئت علمی مربی در دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد برای استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل در مقطع دکتری به وزارت علوم رسیده است.

مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم ابراز امیدواری کرد: مربیان دانشگاه ها استقبال بیشتری از تسهیلات ادامه تحصیل کنند. پیش از این مربیانی که می‌خواستند از این تسهیلات استفاده کنند باید 60 درصد امتیاز لازم برای ارتقاء از مربی به استادیاری را می‌داشتند اما امسال این شرط حذف شد. این شرط به مانعی برای مربیان علاقمند به استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل در مقطع دکتری تبدیل شده بود بطوری که سال گذشته فقط 90 نفر از مربیان کل کشور متقاضی ادامه تحصیل بودند.

مسلمی نائینی افزود: تغییر دیگر برای شرایط مربیانی که از تسهیلات ادامه تحصیل استفاده کنند این است که هم مربیان پیمانی و هم رسمی آزمایشی ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 30 آذر ماه آخرین فرصت مربیان دانشگاه ها برای ارائه مدارک جهت استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل در مقطع دکتری بود، گفت: منتظر هستیم که طی چند روز آینده مدارک مربیان علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع دکتری با توجه به تسهیلات در نظر گرفته برای آنها را دریافت کنیم.

مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم افزود: اگر در میان 25 هزار عضو هیئت علمی مربی که در دانشگاه های کشور فعال هستند فقط 10 درصدشان خواستار استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل بودند باید مدارک 2 هزار و 500 نفر از آنها به وزارت علوم می رسید و حداقل انتظار این بود که یکهزار نفر از آنها برای ادامه تحصیل اقدام می‌کردند.

آئین نامه ای در خصوص تسهیلات ادامه تحصیل اعضای هیئت علمی مربی دانشگاه ها از 10 ماه گذشته بر روی وب سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.

بر اساس این آئین نامه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیمی از هزینه های تحصیل یک عضو هیئت علمی مربی دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی که واجد استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل به صورت بورسیه دکتری است را پرداخت می‌کند و مابقی هزینه ها را باید دانشگاه مربوطه تقبل کند.

کد خبر 124081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز