همشهری آنلاین: اشکان دژآگه به خاطر اینکه در تیم باشگاهی‌اش جایگاه ثابت پیدا کند؛ در جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان نخواهد رفت.

دژاکه اشکان

 به گزارش ایسنا، این بازیکن ایرانی ـ آلمانی که در تهران به دنیا آمده است، به درخواست افشین قطبی برای همراهی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پاسخ منفی داد.

 این بازیکن 24 ساله که 20 سال از زندگی‌اش را در آلمان بوده است، تاکنون بیست بار برای تیم ملی زیر 21 ساله‌های آلمان به میدان رفته و در سال 2009 با این تیم قهرمانی در قاره سبز را نیز تجربه کرده است.

 دژآگه در بیانیه‌ای که باشگاه ولفسبورگ انتشار داد، اعلام کرد: در این باره به اندازه کافی فکر کرده‌ام. چنانچه در جام ملت‌های آسیا حاضر باشم، دست کم یک ماه تمام از ولفسبورگ دور خواهم بود. می‌خواهم شانس خودم را اینجا بجویم و امیدوارم که در دور برگشت بتوانم در ترکیب اولی تیم باشم و بدرخشم.

 به نوشته پایگاه اینترنتی کیکر؛ فدراسیون فوتبال ایران به این تصمیم دژآگه واکنشی تند نشان داده است. به نوشته این پایگاه اینترنتی؛ خسرو والی‌زاده در گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری‌های ایران، در واکنش به تصمیم دژآگه گفته است ولفسبورگ او را زیر فشار قرار داده و به او اجازه همراهی تیم ملی ایران را نداده است. از آنجا که جام ملت‌های آسیا رقابتی رسمی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال است، این کار شدنی نیست.

به گفته والی‌زاده، افشین قطبی خودش به ولفسبورگ سفر کرد تا دژآگه را برای بازی در تیم ملی ایران و همراهی در جام ملت‌های آسیا متقاعد کند.

 ولفسبورگ در ماه ژانویه، ماکوتو هاسبه بازیکن تیم ملی ژاپن را نیز به دلیل همراهی سامورایی‌های آبی در رقابت‌ها، به میزبانی قطر به همراه نخواهد داشت. 

کد خبر 123305
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز