همشهری آنلاین: در حالی که تیم ملی فوتبال ایران جمعه برای برپایی اردوی 11 روزه عازم قطر می‌شود آخرین نشست خبری افشین قطبی در ایران برگزار شد.

 به گزارش ایسنا، قطبی در ابتدای صحبت خود با تشکر از رسانه‌ها گفت: می‌خواهم از مردم و هواداران فوتبال در ایران تشکر کنم. در 20 ماهی که من سرمربی تیم ملی بودم مردم ایران انگیزه زیادی به من دادند و من را دلگرم کردند. به همین خاطر تا آخرین لحظه با وجدان برای تیم ایران کمک می‌کنم از رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم که در 20 ماه گذشته با مسایل و انتقادهایی که مطرح کردند به من کمک کردند که خودم و تیم ملی را قویتر کنم. صادقانه بگویم انتقادهای شما باعث شد که من تلاش کنم ضعف‌هایم را بپوشانم. رسانه‌های ایران خیلی باهوش هستند و می‌توانند با ذره‌ای صداقت بیشتر به فوتبال ایران کمک زیادی کنند.

  وی افزود: در روزهایی که باقی مانده باید همه یکصدا به فکر موفقیت تیم ملی باشیم. به فکر موفقیت فرزندان ایران باشیم تا بتوانیم پس از 34 سال نتوانستیم قهرمان شویم افتخارآفرینی کنیم. خیلی تلاش کرده‌ایم که بازیکنان دعوت شده به تیم ملی از ابعاد مختلف برتر باشند. دعوت از 27 بازیکن در میان بیش از 500 بازیکن حاضر در لیگ حرفه‌ای بسیار سخت بود. اما این بازیکنان به هر حال در فهرست قرار گرفتند و ما پس از اردوی 11 روزه 23 نفر را انتخاب می‌کنیم. در 19 روز باقیمانده دو بازی رسمی خواهیم داشت که یکی با تیم ملی قطر و دیگری با تیم آفریقایی و احتمالا آنگولا خواهد بود. البته یک بازی دیگر هم پشت درهای بسته خواهیم داشت.

 قطبی ادامه داد: باید شرایط روانی بازیکنان را بالا نگه داریم چرا که وقتی تورنمنتی اینچنینی آغاز می‌شود به 23 بازیکنی نیاز داریم که در فرم بازی قرار داشته باشند. با مشورت‌هایی که با افراد باتجربه انجام دادیم تصمیم گرفتیم که پس از اردوی قطر دو روز اردو را تعطیل کنیم تا بازیکنان بتوانند ضمن دیدار با خانو اده‌هایشان با روحیه بهتری در جام ملتهای آسیا حاضر شوند. در فاز دوم اردوی تیم ملی هم 5 روز وقت خواهیم داشت که خودمان را برای دیدار با عراق آماده کنیم. ما در مرحله گروهی سه بازی داریم که برای صعود به حداقل 5 امتیاز نیاز داریم. خیلی مهم است که در این مرحله در همان دو بازی اول کار را تمام کنیم. من احساس می‌کنم با برنامه‌ریزی که انجام دادیم تیم ملی تا شروع جام ملتها قوی و قوی تر می‌شود اما این را هم نباید فراموش کنیم که دیگر نمی‌توان به آسانی در آسیا حرف از قهرمانی زد، به همین خاطر به تقویت و حمایت تیم توسط شما نیاز داریم تا یک ملت با یک رنگ و یک صدا پشت یک تیم ملی باشند.

 پس از پایان صحبتهای قطبی خبرنگاران سوال‌های خود را از افشین قطبی پرسیدند.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که نتیجه سفرتان به آلمان چه بود و چه شد که دژاگه به تیم ملی دعوت نشد گفت: دژاگه در فهرست 50 نفره تیم ما قرار داشت، اما برای این که شرایط این بازیکن را ببینم به آلمان رفتم. متاسفانه حاشیه‌ها و شیطنت‌هایی برای این بازیکن به وجود آمد. دژاگه خیلی آرزو دارد برای تیم ایران بازی کند و من در زمان حضورم در آلمان از شخصیت این جوان ایران خیلی خوشم آمد. در اینجا باید درود بفرستم بر خانواده او که در این سالها این جوان را پرورش دادند.

دژاگه به خوبی فارسی صحبت می‌کند و جوان بسیار خاکی و شریفی است در صحبت‌هایی که با او داشتم به او گفتم که خیلی مهم است که شما در چه فرم روحی و جسمی قرار دارید. او را در تمرینی که در هوای 12 درجه زیر صفر برگزار می‌شد، دیدم. او در تمرین جزو بهترین‌ها بود، اما مشخص بود با وجود این شرایط جایی در ترکیب اصلی تیم ندارد. پس از تمرین با سرمربی او هم صحبت کردم. گفت که او از بهترین بازیکنان تیمش است، اما به خاطر اینکه آمادگی کامل ندارد در تیم اصلی نیست و شاید حضور در تیم ملی ایران بتواند به او انگیزه مجددی بدهد. با "لیت‌بارسکی" که پیش از این در تیم فوتبال ایران حضور داشته و هم اکنون مربی ولفسبورگ است صحبت کردم. او نظر مثتبی درباره دژاگه داشت و گفت پس از صحبت با رئیس باشگاه می‌توانم درباره حضور او در تیم ملی ایران تصمیم گیری کنم. در صحبتی که با "هوینس" داشتم گفت تصمیم با بازیکن است، اما احساس کردم او هیچ نظر مثبتی درباره حضور او در تیم ایران ندارد. شاید دلایل مختلفی وجود داشته باشد. من احساس کردم شاید او فکر می‌کند که چرا بازیکنی که در سیستم آلمان رشد کرده و در تمامی رده‌های فوتبال آلمان بازی کرده و قرارداد سه ساله‌ای هم با باشگاه دارد، باید برای یک ماه به تیم ملی ایران برود. ضمن اینکه ولفسبورگ با وجود سرمایه‌گذاری بسیار زیادی که در این فصل انجام داده شرایط خوبی ندارد و نبودن یک ماهه دژاگه هم شاید برای آنها مشکل ایجاد کند. وقتی این شرایط را دیدم و متوجه شدم دژاگه روحیه مناسبی ندارد، گفتم که شرایط برای حضور تو در تیم ملی ایران فراهم نیست . فکر می‌کنم این تصمیم خوبی برای ما و دژاگه بود.

 قطبی درباره قراردادش با "شیمیزو اسپالس" ژاپن نیز گفت: وقتی کارم را شروع کردم، خیلی زود تصمیم گرفتم که یک مربی بین‌المللی شوم. احساس کردم که باید با فرهنگ و فوتبال‌های مختلفی آشنا شوم. به همین خاطر چند سالی در کره، آمریکا و ایران کار کردم. به هر حال لیگ ژاپن هم جزو بهترین و منظم‌ترین لیگ‌های آسیاست. ضمن اینکه باتوجه به قوانینی که فیفا گذاشته، احساس کردم کار در باشگاه با کار در تیم ملی تفاوت دارد و شرایط برای پرورش بازیکن در باشگاه فراهم‌تر است. در مدتی که در تیم ملی ایران بودم با پیشنهادهای مختلفی روبرو شدم، اما با توجه به حمایتی که از مردم ایران دیدم احساس کردم که باید تا پایان قراردادم در ایران بمانم؛ اما وقتی دیدم که فضا برای حضور یک مربی دیگر در تیم ملی فراهم است، بهتر دیدم که جای دیگری باشم. به هرحال شیمیزو تیمی با امکانات خوب است که همیشه در رتبه‌های اول تا ششم لیگ ژاپن حضور داشته و باشگاه و مدیرانش همواره انگیزه قهرمانی در ژاپن و آسیا داشتند.

 وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود این که مجیدی و کریمی در فهرست 50 نفره شما بوده‌اند از این دو بازیکن برای حضور در جام ملتهای آسیا دعوت نکردید، گفت: هر کس در این اتاق حضور دارد تردیدی نسبت به توانایی‌های کریمی و مجیدی ندارد، اما فکر می‌کنم این دو نفر موقعیت‌های زیادی برای کمک به تیم ملی داشته‌اند. مجیدی را وقتی دعوت کردیم، اعلام کرد که از تیم ملی خداحافظی کرده است و وقتی یک بازیکن نشان می‌دهد که دلش با تیم ملی نیست، مجبورم به بازیکن دیگر فکر کنم. من از هر دو آنها تشکر می‌کنم و آنها خودشان می‌دانند که دوستشان دارم، اما احساس کردم که باید از بازیکنان دیگری دعوت کنم. ضمن اینکه این شایعه بود که نام هر دو این بازیکن در فهرست 50 نفره است. وقتی بازیکنی اعلام می‌کند که دیگر در تیم ملی بازی نمی‌کند، طبیعی است که در جایی در فهرست تیم ملی ندارد.

  قطبی در پاسخ به این سوال که شما در رقابت‌های غرب آسیا اعلام کردید که با گذشت زمان روحیه بازیکنان تیم ملی ایران پایین می‌آید، آیا این یک توجیه بود یا اینکه احتمال دارد در جام ملت‌های آسیا چنین شرایطی پیش آید، گفت: اگر شما به بازی با کویت در دیدار نهایی رقابت‌های غرب آسیا برگردید، متوجه می‌شوید که این یک بازی استثنایی بود و ما بسیار ضعیف کار کردیم که این نمایش هم دلایل مختلفی داشت. ما در این مدت 14 بازی انجام دادیم که 13 بازی خارج از خانه بود و در 12 بازی بدون شکست بوده‌ایم. دو شکستی که داشته‌ایم یکی برابر برزیل بوده که بیش از 90 درصد تیمهای دنیا به برزیل می‌بازند و در دیدار برابر کویت هم آنها سه ضربه زدند که دو توپشان گل شد. ما در این بازی خوب کار نکردیم و باختیم. من به خاطر این آن را گفتم که با گذشت زمان بازیکنان ایرانی در خارج از ایران روحیه‌شان پایین می‌آید که ما با روحیه بهتری در جام ملت‌ها شرکت کنیم. در هر کاری به تمرکز نیاز است. ما سعی می‌کنیم در شش گامی که تا فینال در پیش خواهیم داشت تمرکزمان را بالا ببریم. باید واکنش‌های مثبت به اتفاقات نشان بدهیم. این را باید بدانیم که باخت و برد همواره وجود دارد. مهم این است که واکنش مثبتی داشته باشیم.

 قطبی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که دوباره برای مربیگری به فوتبال ایران بازگردید گفت: ایران وطن دوم من است (با خنده) و اگر شما اجازه بدهید حتی زمانی که در ژاپن هستم به ایران می‌آیم، اما در مورد مربیگری هیچ وقت نمی‌توان با قطعیت صحبت. کرد اگر عمری باقی باشد، می‌توانم 20 سال دیگر مربیگری کنم و امیدوارم که فرصتی فراهم شود که بتوانم برگردم.

 قطبی درباره حساسیت‌های همیشگی رویارویی ایران با عراق هم گفت: هر بازی ویژگی خودش را دارد. نمی‌توانیم بگوییم بازی با عراق سخت است، اما همه بازی‌ها مهم است. در مرحله گروهی باید برای 9 امتیاز بجنگیم. اگر به تقویم جام ملت‌های آسیا نگاه کنیم، بین بازی عراق تا کره شمالی و از بازی کره شمالی تا بازی با امارات برای هر دیدار 4 روز زمان داریم، اما در مراحل بعدی بین هر بازی بیشتر از سه روز وقت نداریم. بنابراین باید در دو بازی اول در مرحله گروهی کار را تمام کنیم تا برای بازی سوم به چند بازیکن‌مان استراحت بدهیم. ما باید در 22 روز شش بازی انجام دهیم که بسیار فشرده است. اسپانیا در جام جهانی 2010 در اولین بازی شکست خورد، اما دیدید که توانست قهرمان شود. بنابراین من خواهش می‌کنم در بازی با عراق هر نتیجه‌ای که گرفتیم، امیدوار بمانیم. ما باید واکنش‌های مثبت و امیدوارکننده‌ای درقبال نتایج داشته باشیم. البته این به این معنا نیست که برابر عراق شکست می‌خوریم، بلکه نباید پس از پیروزی هم مغرور شویم . عکس العمل ما باید حرفه‌ای باشد.

  قطبی درباره قولی که به هواداران می‌دهد گفت: همیشه هدف قهرمانی است. هدف من در زندگی حرکت است. سعی می‌کنیم در بعضی روزها حتی بالاتر از توانایی‌های‌مان باشیم، شاید در تمامی پست‌ها بهترین بازیکنان جوان و آسیا را نداشته باشیم، اما تیمی داریم که می‌تواند موفق باشد. من باید در اینجا چند نکته را بگویم. گفته می‌شود که قطبی در شیراز به دنیا آمده است، اما من در تهران و در میدان سابق ژاله (شهدا) به دنیا آمدم و در همین خیابان‌ها فوتبال بازی کردم. اسم پدرم رضا نیست، بلکه سیدمحمد است. می‌گویند قطبی آنالیزور بوده، اما من از 14 سالگی مربیگری کردم و اگر یک مربی در یک دوره‌ای تصمیم می‌گیرد در بخش دیگری کار کند، نمی‌توان سمت او را آنالیزور کرد. قطبی هیچ وقت قول قهرمانی نداده، اما هدفش قهرمانی است. متاسفانه برخی رسانه‌ها به خاطر برخی اهداف از چنین عباراتی در مورد من استفاده کردند که من لازم می‌دانم آنها را اصلاح کنم.

 وی در پاسخ به اینکه آیا انتخاب شیمیزو واکنشی به رفتار فدراسیون بود و چرا شما کمتر درباره حضورتان در ژاپن صحبت می‌کنید، گفت: دلیلی که من راجع به ژاپن کمتر صحبت می‌کنم این است که فکر می‌کنم باید تمرکز همه ما به جام ملت‌های آسیا باشد. ما در این مدت تلاش کردیم تا تیم موفقی بسازیم. همه ایرانی‌ها به دنبال افتخار هستند. می‌دانیم که قهرمانی ایران در جام ملتها سربلندی همه ماست و می‌تواند غرور ملی را به وجود بیاورد. از شما هم می‌خواهم که تمرکزتان روی جام ملتها باشد. من سعی کردم همیشه محترمانه در زندگی با افراد روبرو شوم و هیچ چیز نمی‌تواند من را از مسیری که برای قهرمانی آغاز کرده‌ام دور کند.

 خبرنگاری به قطبی گفت که معمولا رسم است مربیان خارجی پس از ناکامی با تیم ملی به ایران باز نمی‌گردند تا پاسخگوی رسانه‌ها باشند، ابتدا ما برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنیم، اما اگر خدای نکرده تیم ملی در جام ملتها نتیجه نگرفت شما به ایران می‌آیید که قطبی گفت: فهرست بلندبالایی از خبرنگاران اعزامی به جام ملتها آماده شده و همه شما می‌توانید به قطر بیایید؛ اما من گفته‌ام و بار دیگر تاکید می‌کنم هیچ چیزی برای بهانه جویی وجود ندارد. من زمانی که تیم ملی ایران را انتخاب کردم، مشکلات و سختی‌ها را می‌دانستم. بهانه‌ای ندارم و هر نتیجه‌ای که کسب شود، چه موفقیت چه ناکامی مسول اولش من هستم. ضمن اینکه من هرجای دنیا می‌روم ایرانی وجود دارد. در خیابانهای سیدنی، هلند یا آلمان و همه جای دنیا ایرانی وجود دارد و من به همه جوابگو هستم. ضمن اینکه باید بگویم قرارداد من با شیمیزو از اول فوریه آغاز می‌شود و اگر تیم ملی به فینال برسد باید 29 ژانویه بازی کند.

 قطبی در پاسخ به این سوال که چرا هیچ یک از اعضای کادر فنی برای تماشای بازی‌های عراق و امارات به رقابتهای جام خلیج فارس نرفتند، گفت: دلیل این مسئله این بود که مسئولان به دلایل امنیتی صلاح ندیدند که من یا دیگر اعضای کادر فنی به یمن برویم، اما من بازیهای حریفان ایران را در کامپیوتر آنالیز کردم و برخی بازیهای خلیج فارس را هم تماشا کردم و شناخت کافی از حریفان ایران وجود دارد.

 خبرنگاری پرسید پس از چند سال کار در ایران چه ذهنیتی درباره کار در ایران دارید به هر حال در اطراف شما حرف و حدیث زیادی به وجود آمد که قطبی گفت: یکی از ضعف‌های فرهنگ ایران این است که متاسفانه مدام پشت سر هم حرف می‌زنیم و حسادت خیلی پررنگ است. همانطور که قبلا گفته‌اهم همیشه آدمهای بزرگ سعی می‌کنند انسانهای اطرافشان را بزرگ کنند، اما این آدمهای کوچک هستند که بر سر اطرافیانشان می‌زنند تا آنها را کوچک نگه دارند. من زمانی که ایران را انتخاب کردم، همچنان با فوتبال کره جنوبی قرارداد داشتم. باید بگویم من همیشه شاگرد زندگی و فوتبال بوده‌ام. باید بگویم من با برگشتن به ایران انسان کاملتری شدم، مردم و کشور خودم را بهتر درک کردم و در فضایی کار کردم که کارکردن در آن سخت بود. وقتی به چشم مردم ایران نگاه می‌کنم، تنها مهربانی وجود دارد. شما یک گل را از خاک بردارید تا تقویتش نکنید آن گل نمی‌تواند درخشان باشد، اما اگر این گل تقویت شود خوب رشد می‌کند. در هر انسانی خوب و بد وجود دارد. باید آن خوبی را تقویت کنیم. فضایی را ساخته‌اید که شاید برای خودتان خوب نباشد. ایرانی‌ها انسانهای بسیار خوب و باهوشی هستند، اما باید خوبی‌ها را باز تقویت کنیم، من به بحث‌هایی که پشت سرم وجود دارد توجهی ندارم. رقم‌هایی درباره قراردادم مطرح شده که هیچ کدام درست نبوده است. متاسفانه رقمی که در ایران می‌گیرم در رسانه‌ها چند برابر می‌شود، اما با ر قمی که در خارج از کشور قرار داد می‌بندم این رقم تقسیم بر چند می‌شود.

 قطبی در پاسخ به این سوال که از ابتدای کارتان تا پایان به فوتبال ایران چه اضافه کردید گفت: این را شما باید بگویید. من دوست ندارم از خودم تعریف کنم، اما یکی از تلاشم این بوده که فرهنگ ورزش را تغییر دهم. تمرکز حرفه‌ای را در تیمم بوجود بیاورم، شخصیت، رفتار و اخلاق برای من مهم است. از سازماندهی هم تلاش کردم تاثیرگذار باشد. زمانی که در تیم ملی کره بودم وقتی تیم ملی ایران را می‌دیدم از بازیکنان تیم ملی ایران بالای 16 درصد بود و این سوال برایم وجود داشت که چرا ایرانی‌ها اینقدر اضافه وزن دارند، اما میانگین چربی بازیکنان ما در حال حاضر به زیر 11 درصد رسیده و این چربی در جام ملتها زیر 10 درصد خواهد بود و اگر بازیکنی چنین شرایطی نداشته باشد بازی نخواهد کرد. زمانی که به پرسپولیس آمدم شش سال بود که قهرمان نشده بود. 3 سال بعد از من هم نتوانست این مقام را تکرار کند فکر نمی‌کنم این نتیجه بدی برای یک مربی باشد. سالها بعد تاریخ درباره یک مربی قضاوت می‌کند که چه کرده است دوست داشتم کارهای دیگری هم انجام بدهم اما به خاطر فضایی که در ورزش ایران وجود داشت نتوانستم اما تلاش می‌کنم از راه دور به فوتبال ایران مشورت بدهم.

 خبرنگاری از او پرسید که آیا مربیان بزرگ جهان می‌توانند در فوتبال ایران کار کنند که قطبی گفت: من با هیدینگ، هاجسون، وربیک و بورا م کار کرده‌ام. برای آنها بسیار سخت خواهد بود که با توجه به حاشیه‌های فوتبال ایران، بتوانند در اینجا کار کنند. در ایران تمرکز مربیان بیشتر برای جمع کردن حاشیه‌هاست. اگر مربیان ما بیشتر تمرکزشان روی مسایل فنی باشد هم خودشان و هم تیم‌هایشان بیشتر موفق می‌شوند. در سالهای گذشته برای بازی‌هایی که در استادیوم آزادی برگزار می‌شد 60 هزار نفر تماشاگر به ورزشگاه می‌آمد اما برای بازی آخر پرسپولیس 500 نفر آمد و برای بازی استقلال تهران و پاس همدان هم که در روز تعطیل برگزار شد تنها 5 هزار نفر به ورزشگاه آمد. مردم وقت ندارند فوتبال بد نگاه کنند. آنها می‌خواهند فوتبال زیبا تماشا کنند.

 قطبی درباره دلیل حذف برخی بازیکنان مانند میلاد زنید پور، مهرداد اولادی، حنیف عمران زاده، محسن بنگر و مهرزاد معدنچی از فهرست تیم ملی گفت: اگر تیم ملی موفق باشد این موفقیت برای همه خواهد بود. شک نکنید که موفقیت تیم ملی ایران ابتدا برای بازیکنان اصلی خوب خواهد بود و بعد از آن برای دیگر بازیکنانی که در فوتبال ایران حضور دارند. من لفظ خط زدن را دوست ندارم. تیم ملی 11، 18 یا 23 نفر نیست. به هر حال باید یک نفر 11، 18 و 23 بازیکن را انتخاب کند و این کار بسیار سختی است. افرادی که اطرافم هستند می‌دانند که من برای انتخاب بازیکنان چقدر کار کرده‌ام. من عمران زاده را خودم برای اولین بار به تیم ملی دعوت کردم. او آینده بسیار روشنی دارد و می‌تواند همواره به تیم ملی کمک کند اما احساس کردم در این شرایط بازیکنان دیگری می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. کنارگذاشتن زنیدپور هم بسیار دشوار بود. او بازیکن بسیار خوبی است اما واقعیت این است که او سال خوبی در باشگاهش نداشت و از ثبات لازم در تیم ملی هم برخوردار نبود. من از شخصیت محسن بنگر هم لذت بردم اما احساس کردم 4 بازیکنی که برای دفاع انتخاب کردم بهتر می‌توانند به من کمک کنند. از بازی اولادی هم لذت می‌بردم و حتی لقب او را پلنگ گذاشتم. او تلاش کرد به تیم ملی اضافه شود اما احساس می‌کنم آرش افشین و نوروزی عضو بسیار خوبی هستند. همواره به معدنچی هم علاقه داشته‌ام. او خیلی کمک کرده که تیم ملی در رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آسیا موفق باشد اما او بیشتر سال را مصدوم بود و در شرایط بازی قرار نداشت. به هر حال انتخاب بسیار سختی بود.

 قطبی در پاسخ به این سوال که اگر به گذشته برگردیم آیا دوباره ایران را انتخاب می‌کنی؟ گفت: قطعا همین است. همیشه آرزوی یک ایرانی این است که به کشورش برگردد و خدمت کند. من به آنچه در 3 سالی که انجام دادم افتخار می‌کنم.

 خبرنگاری به قطبی گفت "این آخرین نشست مطبوعاتی شما در ایران است روزهای خوب و بدی همه در کنار هم داشتیم، چه صحبتی در پایان دارید؟" که قطبی در پاسخ گفت: نمی‌خواستم این نشست احساسی شود اما این کار بسیار سختی است. خداحافظی هیچ وقت آسان نیست. یاد گرفتم در زندگی‌ام هیچ وقت خداحافظی نکنم. قطعا شما در دل من باقی خواهید ماند . شاید بعضی شماها از من انتقاد کردید. همیشه تلاش کردم به دلم کینه راه ندهم از شما تشکر می‌کنم که با انتقادتان باعث شدید ضعف‌هایم در حد امکان برطرف شود. این را هم می‌دانم که هدف شما پیشرفت تیم ملی بوده است.

 قطبی درپاسخ به این سوال که زمانی که به ایران آمدید گفتید که فارسی را مانند کلاغ صحبت می‌کنید اما وقتی از ایران می‌روید فارسی را مانند بلبل صحبت خواهید کرد. آیا بلبل شده‌اید؟ گفت: مثل شما نمی‌توانم مانند بلبل صحبت کنم اما فارسی حرف زدنم خوب شده است و البته انگلیسی‌ام بدتر شده است.

کد خبر 123848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز