گروه اقتصادی: 10 روز پس از بازشدن سامانه مرکز آمار ایران برای اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار جهت دریافت یارانه نقدی، سامانه رسمی مرکز آمار با اختلال زیادی مواجه است.

به گزارش همشهری سامانهhttp://yaraneh.amar.org.ir با مشکلاتی از جمله عدم‌دسترسی آسان مردم و کندبودن سرعت اینترنت و نیز خطای اتصال مواجه است و در روزهای اخیر برخی شهروندان از تهران و سایر شهرها در تماس با گروه اقتصادی همشهری نسبت به اشکالات موجود گلایه کرده‌اند.به گزارش خبرنگار ما، حتی تلفن‌های اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در اکثر مواقع اشغال است و مردم می‌پرسند چه باید کرد؟

مرکز آمار ایران روز گذشته درواکنش به سؤالات مردم درخصوص اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار، توضیحاتی را اعلام کرد. به گزارش فارس، با توجه به باز شدن سایت مرکز آمار ایران از ابتدای آذرماه 89 به‌مدت 45 روز برای اصلاح اطلاعات هویتی خانوارهای متقاضی دریافت یارانه نقدی تعدادی از مردم سؤالات متعددی درباره نحوه اصلاح این اطلاعات داشتند که مرکز آمار ایران در اطلاعیه‌ای به این پرسش‌ها پاسخ داده است.

براساس این گزارش شماره تلفن 85100 برای تهران و برای سایر هموطنان با پیش شماره 021 در دسترس قرار دارد که دبیرخانه ستاد پاسخگویی، به سؤالات مردم به مشکلات احتمالی مردم پاسخ می‌دهد، همچنین شماره پیامک 300000 برای دریافت آخرین تغییرات خانوارهای ثبت‌نام شده در سایت مرکز آمار ایران درنظر گرفته شده و نیز شماره تلفن‌های 85107712 و 85107713 و نیز 85107718 و 85107719 برای پاسخگویی به مشکلات احتمالی هموطنان درنظر گرفته شده است. این مرکز می‌افزاید: خانوارهایی که به تازگی به‌عنوان یک خانوار جدید ثبت‌نام کرده‌اند، چند روز تا زمانی که اطلاعات سایت آنها وارد سامانه پیامک 300000 شود، طول می‌کشد و باید این مدت را صبر کنند.

براساس اعلام روابط عمومی مرکز آمار ایران زوج‌های جوانی که در هنگام ثبت‌نام خانوارها در خانواده پدر و مادری خود قرارداشته‌اند، باید هر یک جداجدا به خانواده قبلی مراجعه کرده و نام خود را از فهرست خانواده پدر و مادری جدا کرده و در قالب یک خانوار جدید با سرپرست جدید ثبت‌نام کنند.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: فعلا طبق تصمیم دولت اعلام شماره حساب برای دریافت یارانه بر عهده وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و سایت refahi.ir است که به موقع از طرف دولت اعلام خواهد شد اما در حال حاضر فقط اطلاعات هویتی خانوارها و تعداد افراد خانوار و تغییرات آن مانند تولد، ازدواج، فوت و طلاق از طریق ورود به سامانه مرکز آمار ایران به نشانی yaraneh.amar.org.ir قابل اصلاح است.

مرکز آمار ایران در مورد کسانی‌ که کد رهگیری مرکز آمار ایران در سال 87 هنگام ثبت‌نام به آنها تحویل داده شده اما به دلایلی آن را مفقود کرده‌اند اعلام کرد: در فرصت جدیدی که در اختیار این خانوارها قرار داده می‌شود، رمز جدید براساس شماره ملی و شناسنامه سرپرست خانوار در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

یارانه نقدی خانوارهای بیش از 6 نفر واریز شد

یارانه نقدی هر نفر 81هزارتومان به حساب سرپرستان خانوارهای بیش از 6نفر در سراسر کشور واریز شد. بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها 2روز پیش وعده داده بود که‌ یارانه نقدی خانوارهای بیش از 6نفر از ساعت24 سه‌شنبه شب در سراسر کشور به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مرادی در مورد حمایت از تولید با اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌ دولت علاوه بر تدوین بسته‌های سیاستی حمایت از تولید در بخش‌های مختلف در جهت حفظ تولید داخل جوایز صادراتی برای صادرکنندگان کالای ایرانی درنظر گرفته که به رونق تولید داخل منجر می‌شود. رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: سیاست دولت همچنین تثبیت نرخ ارز و حتی میل به کاهش قیمت ارز به نفع تولید داخل و افزایش صادرات است.

کد خبر 122102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز