همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: دولت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که با اجرای این قانون وضع اقتصادی اقشار ضعیف بهبود پیدا کند و هیچگونه فشاری به آنان وارد نشود.

احمدی نژاد

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در همایش سراسری رانندگان حمل و نقل عمومی شهری کشور، فعالان این عرصه را از سالمترین و بهترین اقشار جامعه خواند و گفت: به‌عنوان خادم ملت یک تار موی رانندگان را با آنهایی که خیال می‌کنند کسی هستند، عوض نخواهم کرد.

وی با تأکید بر پیشنهاد نماینده رانندگان در مورد سخت و زیان‌آور محسوب شدن شغل رانندگی، گفت: این موضوع را در دولت مطرح و تصویب خواهیم کرد.

رئیس‌ جمهور در ادامه از جامعه و حمل و نقل کشور به‌عنوان یاران واقعی دولت در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها یاد کرد و گفت: رانندگان پیشقراولان اجرای این قانون هستند.

احمدی‌نژاد قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را متعلق به همه ملت به‌ویژه طبقات پائین جامعه دانست و افزود: دولت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که با اجرای این قانون وضع اقتصادی اقشار ضعیف بهبود پیدا کند و هیچگونه فشاری به آنان وارد نشود.

وی با تأکید بر اینکه اگر از ثروت و منابع کشور به درستی استفاده شود، سرعت پیشرفت چندین برابر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در ایران مصرف انرژی 4 برابر متوسط دنیاست و اگر فقط یک چهارم این میزان صرفه‌جویی شود، سرعت عمران و آبادانی کشور حداقل دو برابر خواهد شد.

رئیس‌ جمهور توزیع عام یارانه‌ها را در دهه‌های گذشته موجب ایجاد اختلاف طبقاتی و بی‌عدالتی دانست و اظهار داشت: بررسی 50 سال توزیع یارانه در کشور نشان می‌دهد که 70 درصد یارانه‌ها را فقط 30 درصد جامعه استفاده کرده است.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: دولت مصمم است با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها حق مردم را به خود آنان پرداخت کند تا مردم نحوه مصرف آن را مدیریت کنند.

وی در عین حال گفت: اجرای این طرح ممکن است برای عده‌ای نیز ناخوشایند باشد، کسانی که به شکل‌های گوناگون با بهره‌گیری از منافذ و نقاط ضعف سیستم اقتصادی برای خود ثروت انباشته‌اند.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: اجرای عدالت دشمنان زیادی دارد و در راس آن شیطان است، چراکه اگر عدالت حاکم شود و ملتی به سمت عدالت حرکت کند، قلوب مردم به سمت عدالت‌گستر حقیقی گرایش پیدا می‌کند و شیطان مخالف سرسخت عدالت‌گستر است.

 

کد خبر 121706
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز