گروه اقتصادی: با وجود انتظار عمومی برای تغییر میزان سهمیه یا قیمت بنزین در آذرماه جاری اما دولت تصمیم گرفت که سهمیه یکماهه بنزین100 تومانی همچنان ادامه یابد.

محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور خبر ادامه سهمیه 60 لیتری را اعلام کرد. وی تاکید کرد: این امر منافاتی با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ندارد و هر زمان می‌توان قانون را اجرا کرد و قیمت را تغییر داد. همچنین افزود: درصورت تغییر قیمت، ذخیره سوخت کارت‌ها با قیمت 100 تومان به دارندگان کارت تحویل می‌شود.

از ابتدای مهر، دولت برای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در نیمه دوم سال‌جاری تصمیم گرفت تا سهمیه‌بندی بنزین یارانه‌ای خودروها به‌صورت ماهانه اعلام شود. در همین زمینه پایگاه اطلاع‌رسانی دولت نیز به نقل از رویانیان افزود: براساس تدابیر اندیشیده شده، سهمیه بنزین آذر خودروها همانند سهمیه بنزین آبان ماه بدون تغییر خواهد بود. وی تاکید کرد: بدین‌ترتیب سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای آذر ماه 60 لیتر تعیین شد.

به گزارش فارس، محمد رویانیان در حاشیه نشست با اصناف در جمع خبرنگاران نیز اظهار داشت: مسلماً نرخ گازوئیل در هدفمندکردن یارانه‌ها تغییر خواهد کرد اما میزان و زمان آن توسط دولت و رئیس‌جمهور تعیین می‌شود.

تذکر به بانک‌ها

وی در ادامه اظهار داشت: در جلسه دیشب کار گروه حمل‌ونقل تاکید بر توسعه حمل‌ونقل عمومی از طریق وزارت کشور مطرح شد و در مورد خطوط اعتباری بانک‌ها که بعضی از آنها بد عمل کردند قرار شد به‌طور جدی به بانک‌ها تذکر داده شود و بانک‌هایی که خوب عمل نکرده‌اند این خطوط را تامین کنند.

رویانیان در ادامه گفت: 75 هزار تاکسی، 35 هزار وانت، 25 هزار کامیون و 5 هزار اتوبوس و مینی‌بوس برای دریافت تسهیلات مراجعه کرده‌اند و هیچ زمان و محدودیتی برای مراجعه آنها وجود ندارد و تا پایان سال رانندگان حمل‌ونقل عمومی می‌توانند برای دریافت خط اعتباری مراجعه کنند.

رویانیان اظهار داشت: در هر شهری افزایش کرایه‌ها براساس فرمول استخراج شده است و فرمانداران آن را اعمال خواهند کرد چنان‌که این افزایش کرایه در سراوان، تهران، اصفهان و رشت متفاوت خواهد بود.

پیش‌بینی سخنگوی کمیسیون ویژه مجلس

سخنگوی کمیسیون ویژه مجلس در پی شارژ سهمیه بنزین آذرماه اظهار داشت: چنانچه طبق گفته رئیس‌جمهور طی دو سه هفته آینده قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد در آذر ماه بنزین 2 قیمتی خواهیم داشت و آنچه با کارت در اختیار مردم قرار می‌گیرد 300 تا 400 تومان و قیمت آزاد هم 500 تا 600 تومان خواهد بود.

به گزارش مهر، کاظم دلخوش با اعلام اینکه با این روالی که دولت در پیش گرفته قیمت‌های حامل‌های انرژی آذرماه نیز افزایش نمی‌یابد، اظهار کرد: معتقدم برنامه دولت این است که اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها را به پایان سال بکشاند و نرخی که برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی اعلام می‌کند را به سال 90 نیز تسری دهد.

کد خبر 121279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز