جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به همدلی همه قوا و صاحبنظران و همکاری ملت نیاز دارد.

امامی کاشانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز  جمعه ، قانون هدفمندی یارانه‌ها را از مسائل مهم اقتصادی کشور دانست و گفت: برای اجرای صحیح این قانون مردم به درخواست‌ها و توصیه‌های دولت بویژه درباره صرفه جویی در مصرف انرژی عمل کنند.

وی تصریح کرد: این کار گوشه ای از همان روحیه بسیجی و ایثار و فداکاری است. امام جمعه موقت تهران بر ضرورت حفظ وحدت کلمه و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای همه آحاد جامعه تاکید کرد.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز با اشاره به شرایط کنونی منطقه و فشار قدرت های بزرگ بر ایران به دلیل پرداختن به فعالیت صلح آمیز هسته‌ای گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت کلمه و صمیمیت در جامعه نیاز داریم.

وی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام راحل از خدمات بسیج در عرصه های مختلف قدردانی و بر تقوا، اعتدال، توجه به خدا و رعایت حقوق دیگران تاکید کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با گرامیداشت روز نیروی دریایی از خدمات و تلاش های این نیروی فداکار در دفاع از مرزهای آبی کشور قدردانی کرد.

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت واقعه غدیر خم گفت: امام رضا (ع) در این روز اصحاب و خانواده خود را به روزه گرفتن دعوت می کردند و برای آنها افطار می فرستادند و این به معنای عظمت دادن و اهمیت دادن به مقام امامت و ولایت است.

وی گفت: غدیر خم نشان می دهد که تشکیل حکومت اسلامی خواست اسلام است.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: در زمان غیبت کبری، حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه ، دین خدا را اجرا می کند و این حکومت زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر (عج) است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این روایت که اگر یک روز از عمر دنیا باقی باشد خداوند آن را آنقدر طول خواهد داد تا موعود منتظر بیاید گفت: این روایت تشویق به آماده شدن و زمینه سازی است ، باید قانون و مقررات و نظام و نیروهای مسلح به وجود آید تا بتواند زمینه ساز شود.

وی افزود: تشکیل حکومت درعصر غیبت کبری در گرو رهبری مجتهدی جامع الشرایط است که امام خمینی (ره) پایه گذار این حکومت بود و با رهبری حضرت ایت الله خامنه ای به عنوان فقیهی عادل و جامع الشرایط ادامه یافت.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نمازجمعه تهران گفت: غدیر باید همواره و در تمام فراز و نشیب‌ها زنده باشد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: غدیر از نظر پشتوانه مستحکم است و همه مورخان از شیعه و سنی به آن استناد کرده اند.

وی با اشاره به حدیث «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» گفت: بر این اساس نبوت دایره ای است که نقطه آغاز آن حضرت آدم (ع) و نقطه پایان آن حضرت خاتم الانبیا (ص) است که با رحلت پیامبر اکرم (ص) دایره نبوت بسته و همزمان دایره امامت و ولایت آغاز می شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: وجود ولایت؛ مکمل و مفسر نبوت است و وحی را تبیین و تفسیر می کند.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم، نقش ولایت الگو و اسوه بودن آن است و در مرحله آخر اداره جامعه و حکومت بر امت اسلامی است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه مولا هم در معنای فاعلی و هم در معنای مفعولی آن به کار می رود گفت: وقتی می گوییم امیرالمؤمنین علی (ع) مولای ماست یعنی محبوب، ناصر، مدبر و مدیر ماست و همه این الفاظ بر پیامبر (ص) نیز صادق است و همه ولایت و امامتی که پیامبر داشت برای امیرالمؤمنین علی (ع) میراثی شد.

وی افزود: بر اساس احادیث، کسی که ولایت ائمه را دارد مطیع خداوند است و امیرالمؤمنین که مولای ماست به خاطر نزدیکی اش به خداوند است و هر کس که به امیرالمؤمنین علی (ع) نزدیک شود بهره ای از آن ولایت می برد.

امام جمعه موقت تهران کاربرد لفظ علی (ع) را بدون نزدیک شدن به آن حضرت تنها به کار بردن لفظ دانست و گفت: پیروی حقیقی به گونه ای است که باید محبت علی (ع) در همه رفتار و عمل انسان تجلی یابد.

کد خبر 121608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز