همشهری آنلاین: دبیر کل حزب‌الله لبنان حمله قریب الوقوع رژیم صهیونیستی به لبنان را بعید دانست.

سیدحسن نصرالله

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار، سید حسن نصرالله در مراسم فارغ التحصیلی گروه جدیدی از اعضای سازمان‌های تابع شورای اجرایی حزب الله سخن می‌گفت تصریح کرد حمله قریب الوقوع اسرائیل به لبنان بعید است زیرا اسرائیلی‌ها هنوز آمادگیشان را برای مقابله با مقاومت بویژه در جبهه داخلیشان تکمیل نکردند.

صهیونیست‌ها متقاعد شدند هر نوع جنگ در اینده نیاز به تخلیه شمار فراوانی از شهرک نشینان صهیونیست از محل سکونت‌شان دارد.

وی گفت: آرزوی من این بود که در جمع شما بودم و با تک تک شما احوالپرسی می‌کردم اما شما از اوضاع امنیتی با خبرید.

وی پس از دقایقی صحبت درباره امور اخلاقی، زهد،اخلاق و پرهیز از مطامع دنیوی اندکی درباره اوضاع سیاسی کنونی و تحول حزب الله از حیث تاریخی حرف زد اینکه چگونه حزب الله از یک مجموعه کوچک به یک پیکره بزرگ تبدیل شد که در سراسر منطقه تاثیر گذار است.

نصرالله افزود: حرف ما در ایران خریدار دارد. در سوریه بشار اسد رئیس جمهور در بسیاری از مسائل با ما مشورت می‌کند. دوستانی داریم که با یکدیگر در عراق و فلسطین نقش‌های مهمی ایفا میکنیم.

دبیر کل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش گفت: از زمانی که حزب الله تصمیم گرفت به صدورحکم احتمالی دادگاه بین المللی (درباره رفیق حریری ) اعتراض کند ،توانست این حکم احتمالی را بی اعتبار و به موضوعی حاشیه‌ای و بی اهمیت نزد افکار عمومی تبدیل نماید.

وی درباره سناریوهای پس از صدور حکم احتمالی دادگاه بین المللی گفت گزینه های متعددی پیش روی حزب الله و هم پیمانانش وجود دارد. از جمله اینکه هیچ اقدامی نکنیم و گزینه دیگر این است که اقدام گسترده ای برای ایجاد تغییر بزرگ درعرصه سیاسی به عمل آوریم.

وی در این سخنان بر اهمیت تلاش‌های سوریه و عربستان برای تحقق راه حل عادلانه در کشور اشاره کرد و گفت آنچه دستیابی به نتیجه را شتاب می‌بخشد متقاعد شدن رهبری سعودی درباره خطرناک بودن اوضاع و اینکه حکم احتمالی ممکن است به خرابی کشور منتهی شود.

وی افزود: دشمنان حزب الله در گذشته سعی کردند بین حزب الله و متحدانش فاصله ایحاد کنند ازجمله نبیه بری، میشل عون و متحدانی از طائفه سنی را از حزب الله دور کنند اما این تلاش‌ها به جایی نرسید.

وی رابطه میان حزب الله و جنبش امل را راهبردی دانست و گفت این جنبش بیشترین سهم را در حمایت از مقاومت داشته است.

کد خبر 120914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز