چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

حملات خمپاره‌ای و بمب‌گذاری در محله‌های مسیحی نشین بغداد، پایتخت عراق، دست کم 3 کشته و 30 مجروح بر جای گذاشت.

محله مسیحی انفجار

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، حملات دیروز در 6ناحیه عمدتا مسیحی‌نشین بغداد صورت گرفته است. در حمله هفته گذشته القاعده به یک کلیسای جامع کاتولیک‌ها در بغداد، بیش از 40نفر کشته شدند. القاعده بعد از این حمله، مسیحیان در سراسر عراق را تهدید به مرگ کرده‌است. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از پلیس بغداد گزارش کرده است که محله‌های عمدتا مسیحی‌نشین که مورد حمله قرار گرفته‌اند کمپ سارا و خیابان‌های سینا و القدیر، واقع در مرکز پایتخت بوده‌اند.

حملات روز چهارشنبه در حالی رخ داده است که روز گذشته نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق از کلیسای جامع کاتولیک که هفته گذشته هدف حمله قرار گرفت، دیدار کرد. او در این دیدار، از مسیحیان خواست عراق را ترک نکنند. یک روحانی ارشد عراقی مقیم لندن از مسیحیان این کشور خواسته‌است عراق را ترک کنند چون این کشور برای جان آنها خطرناک است. اما در عراق رهبران سیاسی و مسیحی از مسیحیان این کشور مصرانه خواسته‌اند این کشور را، که در 2هزار سال گذشته سرزمین آبا و اجدادی آنها بوده است، ترک نکنند.

مالکی گفت: هدف ما تحقق عدالت و برابری میان همگان است و یک فرد مسیحی یک عراقی است و از عمق تمدنی است که ما به آن افتخار می‌کنیم.نخست‌وزیر عراق کسانی را که در پس این جنایت ایستاده‌اند، در ایجاد فتنه میان مسلمانان و مسیحیان شکست خورده دانست و تاکید کرد: دولت با این جنایتکاران به نام یک طایفه مشخص نمی‌جنگد بلکه به اسم عراق و هموطنانی که به این کشور ایمان دارند با آنان می‌جنگد.

از سوی دیگر کابینه عراق با طرح بازسازی کلیسای سیده‌النجاه که هفته گذشته هدف حمله القاعده قرار گرفت، موافقت کرد. القاعده اعلام کرده تا زمان آزادی 2 زن مسیحی مسلمان شده از کلیسای قبطی‌های مصر حملات به مسیحیان عراقی ادامه دارد. خشونت‌های اخیر در حالی رخ‌داده است که گفت‌وگوهای احزاب و گروه‌های سیاسی عراق، برای حل بحران سیاسی این کشور بدون توافق به پایان رسیده است.

از زمان برگزاری انتخابات سراسری در عراق در ماه مارس امسال که نتیجه قطعی در برنداشت، سیاستمداران این کشور برای تشکیل یک دولت جدید سرگرم مذاکره هستند.

کد خبر 120451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز