چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنفلوآنزای مرغی در کمتر از یک هفته علیرغم تلاش‌ها یرای فرونشاندن بروز مجدد همه‌گیری آن، سومین قربانی را نیز در مصر گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره وزارت بهداشت مصر چهارشنبه 2 7 دسامبر (6 دی) اعلام کرد رضا عبدالحلیم ، یک مرد 26 ساله، در بیمارستانی در قاهره به علت آنفلوآنزای مرغی درگذشته است.

هر سه قربانی بیماری در این هفته اهل ایالت غربیه در دلتای نیل بوده‌اند.

در مصر از بهمن سال گذشته که اولین مورد ابتلای انسانی آنفلوانزای پرندگان در آن ناسایی شد تا به حال 18 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و 10 نفر آنها فوت کرده‌اند.

 مصر از لحاظ تلفات آنفلوانزای مرغی در رده پنچم جهان و در  میان کشورهای خارج از منطقه آسیای چنوب‌شرقی در رده اول قرار می‌گیرد.

عبدالرحمن شیهان مشاور وزارت بهداشت مصر در این باره گفت: "ما انتظار این رویداد را داشتیم. پس از دوره‌ای از آرامش در فاصله ماه‌های مه تا اکتبر (اردیبهشت تا مهر) مردم فکر می‌کردند که بیماری تمام شده است، اما ما بر آگاه‌کردن بیشتر مردم در این مورد تاکید داشتیم."

او افزود: "ما هنوز انتظار موارد بیشتری را می‌کشیم، اما تلاش‌مان این است که شمار  مبتلایان را محدود نگه داریم."

وزارت بهداشت مصر  در ماه گذشته  150 میلیون دلار صرف یک برنامه آگاه‌سازی از راه تلویزیون، رادیو و روزنامه‌ها کرد. همچنین گردهمایی‌هایی در مناطق روستایی برگزار شد تا جمعیت محلی را با خطرات آنفلوآنزای پرندگان آشنا سازند.

حاتم الجبالی، وزیر بهداشت مصر، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود گه انتظار دارد در چند سال آینده بیماری در این کشور حالت بومی به خود بگیرد.

مصر بر اسای امار موجود هر روز 1.7 میلیون مرغ تولید می‌کند. مقامات مصری علیرغم معدوم کردن صدهاهزار مرغ و طیور دیگر نتوانسته‌اند ویروس را در بسیاری از محل‌های نگهداری خانگی طیور ریشه‌کن کنند.

الجبالی گفته بود: " مشکل بزرگ در خانه‌هاست. 4.5 میلیون خانواده در مصر طیور را به عنوان منبع غذا و درآمد در خانه نگهداری می‌کنند."

کد خبر 12039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز