خبرنگار اعزامی همشهری به مکه مکرمه: حدود 90 هزار زائر ایرانی بیت‌الله‌الحرام در قالب 542 کاروان برای انجام اعمال خود تا شب گذشته وارد سرزمین وحی شده‌اند.

حج

رئیس ستاد مکه مکرمه سازمان حج و زیارت در این باره به همشهری اعلام کرد: دو سوم زائران ایرانی حج تمتع امسال تا شب گذشته (جمعه) وارد عربستان سعودی شده‌اند که از این حدود تعداد 70 هزار زائر در مکه و نزدیک 20 هزار زائر نیز در مدینه در حال انجام اعمال خود هستند.

حمید حبیبی‌تنها گفت: بیش از 100 هزار زائر ایرانی تا 3 ذیحجه (19 آبان‌ماه) وارد مکه خواهند شد.وی درباره محل اسکان زائران ایرانی نیز اظهار کرد: حدود 95 درصد زائران ایرانی در منطقه عزیزیه که به مشاعر و منا نزدیک است متمرکز شده‌اند و این امر موجب سهولت تردد زائران به این مناطق می‌شود.

حبیبی‌تنها افزود: 5 درصد زائران ایرانی نیز در منطقه دیگری از مکه مکرمه ساکن هستند که برای مناطقی که حجاج ایرانی ساکن‌اند 10 خط داخلی اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است که وظیفه حمل‌ونقل به ایستگاه‌های اصلی حرم را برعهده دارند.
رئیس ستاد مکه مکرمه گفت: برای این امر 480 اتوبوس در اختیار زائران ایرانی است.

همچنین ستاد مکه مکرمه، محل اسکان حجاج ایرانی را برای رسیدگی بیشتر به 9 منطقه تقسیم کرده است؛ درحالی‌که مدینه به 3 منطقه تقسیم شده بود.وی گفت: 700 دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زائران ایرانی به عرفات اختصاص یافته که زائران را در 3 نوبت به عرفات منتقل خواهند کرد.رئیس ستاد مکه مکرمه، زمان نقل و انتقال زائران ایرانی را هشتم ذیحجه اعلام کرد و گفت: از ساعت 14 تا 24 روز 8 ذیحجه فرصت داریم زائران را به عرفات منتقل کنیم.

رئیس ستاد مکه مکرمه گفت: برای راهنمایی حجاج ایرانی افزون بر افراد راهنمای ستاد، از امداد یاران افتخاری نیز کمک گرفته شده‌است.حبیبی با اشاره به کاهش تعداد گمشدگان امسال نسبت به سال‌های گذشته اظهار کرد: در روزهای آینده که تعداد زائران در مکه مکرمه افزایش می‌یابد، باید تلاش بیشتری در ارائه خدمات به حجاج ایرانی داشته باشیم.وی درباره وضعیت تغذیه حجاج نیز اظهار کرد: در مکه مکرمه 2 آشپزخانه مرکزی کار طبخ غذای همه زائران ایرانی را برعهده دارند و برای افراد بیمار مانند دیابتی‌ها غذای رژیمی سرو می‌کنند.

کد خبر 119954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز