علی‌اصغر محمدی- خبرنگار اعزامی همشهری به مدینه منوره: با راه‌اندازی آزمایشی قطار مشاعر مقدسه، در هر ساعت 72هزار زائر جا‌به‌‌جا می‌شوند.

حج

وزارت امور شهری و روستایی عربستان با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط راه‌اندازی آزمایشی قطار مشاعر مقدسه را آغاز کرد که با 30 درصد ظرفیت خود در موسم حج امسال فعالیت خواهد کرد.حبیب زین‌العابدین، معاون وزارت امور شهری و روستایی گفت: اکنون کار بررسی و طراحی مرحله دوم پروژه قطار مشاعر مقدسه با همکاری کارشناسان و متخصصان خارجی و پس از ارزیابی مرحله نخست در موسم حج امسال انجام می‌شود.

طرح ویژه شهرداری مدینه برای حج

شهردار مدینه منوره طرح‌ها و برنامه‌های حج امسال را برای اجرا به شهرداری‌های مناطق این شهر ابلاغ کرد.
عبدالعزیز‌الحصین این طرح و برنامه‌ها را شامل افزایش نظافت، جلوگیری از خوابیدن زائران در صحن‌های مسجد شریف نبوی و برخورد با دستفروشان در محوطه حرم و نظارت بر طبخ غذای زائران اعلام کرد.

به گزارش روزنامه‌الوطن عربستان، بازدید از آشپزخانه‌های هتل‌ها و اماکن اقامتی زائران برای اطمینان بیشتر از سالم بودن غذاها و نوشیدنی‌های ارائه شده به زائران مدینه و افزایش فعالیت‌های نظافتی و نظارتی در طول شبانه‌روز در مراکز زیارتی از دیگر محورهای این طرح است.

مسلمانان با وحدت می‌توانند به قدرت بزرگی در جهان تبدیل شوند

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: دشمنان به شدت از توسعه اسلام در سطح جهان نگرانند و به خاطر همین ترس است که دست به اقدامات زشتی مانند هتک حرمت قرآن می‌زنند لذا وحدت اسلامی می‌تواند جلوی این خطرها را بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی قاضی‌عسکر در دیدار با رئیس بعثه نیجریه در مدینه افزود: همه کشورهای اسلامی باید دست به دست هم دهند تا به قدرت بزرگی در جهان تبدیل شویم و من فکر می‌کنم حج فرصت مناسبی برای پیوند دوستی میان امت اسلامی است.

کد خبر 119696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز