علی‌اصغر محمدی- خبرنگار اعزامی همشهری به مدینه‌ منوره: پس از آنکه تصمیم گرفته شد تا قربانی‌های حجاج ایرانی برای کمک به سیل‌زدگان پاکستانی ارسال شود، کمیته جمع‌‌آوری کمک‌های زائران ایرانی به سیل‌زدگان نیز تشکیل شد.

حج

کمیته جمع‌آوری کمک‌های زائران ایرانی به سیل‌زدگان پاکستان با حضور مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و هلال احمر در بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شد.

در این نشست با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر صرفه‌جویی زائران ایرانی در ولیمه‌ها و سوغات و اهدای آن به مردم سیل‌زده پاکستان برای غمگساری مسلمانان آن کشور مقرر شد یک روز به‌صورت ویژه برای کمک به برادران و خواهران سیل‌زده پاکستان در مکه مکرمه تعیین شود تا زائران برای تحویل هدایای خود اقدام کنند.

تأکید نمایندگان مراجع به جمع‌آوری کمک‌ها

اعضای بعثه‌های مراجع عظام تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی بر ضرورت جمع‌‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم سیل‌زده پاکستان تأکید کردند. نمایندگان مراجع تقلید آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی، سیستانی، شبیری زنجانی، سبحانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی با حضور در بعثه مقام معظم رهبری با حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر درباره مسائل و امور فرهنگی حج تبادل نظر کردند.

برگزاری محفل انس با قران

یکی از برنامه‌های فرهنگی در هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، برگزاری محافل انس با قرآن است. نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با حضور در یکی از این محافل با زائران ملاقات و گفت‌وگو کرد.حجت‌الاسلام راشد یزدی، خطیب بعثه جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی در این محفل با توصیه زائران به بیشترین بهره‌برداری از فضای معنوی مسجد نبوی و آماده شدن برای حرکت به سمت بیت‌الله‌الحرام گفت: سفر حج موجب تحول در انسان می‌شود و اگر این‌طور شد نشان‌دهنده پذیرش حج در درگاه خداست.

کد خبر 119801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز