شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

گروه سیاسی: اگر نزدیک به یک ماه پیش محسن کوهکن سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از نحوه پخش جلسات علنی در رسانه ملی انتقاد کرده و رئیس مجلس با بذله گویی از کنار این نقد عبور کرده بود، علی لاریجانی خود لب به انتقاد از رویه صداوسیما در پوشش اخبار جلسات علنی گشود.

رئیس مجلس در نخستین جلسه‌ای که ‌‌ بررسی برنامه پنجم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفته بود، از پخش تصاویری از صداوسیما که خالی‌بودن صندلی‌های مجلس در زمان تذکرات شفاهی نمایندگان در انتهای جلسه مجلس را نشان می‌داد، انتقاد و اعلام کرد: پخش تصویر صندلی‌های خالی مربوط به زمان عدم‌رسمیت جلسه علنی بوده است.

محسن کوهکن نیز پیش از این از نحوه انعکاس خبر تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین رد فوریت طرح نظارت مجلس بر نمایندگان گلایه کرده و گفته بود:« این نحوه برخورد رسانه ملی با مجلس صحیح نیست».

وی در آغاز جلسه علنی ضمن اینکه به تخلف آیین‌نامه‌ای هیات رئیسه در روزهایی که لاریجانی در قم بود اشاره کرد، درتذکری آیین‌نامه‌ای گفت: مدتی است که در آخر جلسه رئیس جلسه اجازه می‌دهد تا نمایندگان تذکر خود را اعلام کنند. این در حالی است که این اقدام خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است و هیات رئیسه براساس قوانین و آیین‌نامه داخلی مجلس نباید اجازه دهد تذکرات شفاهی همکاران در انتهای جلسه ایراد شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز با استفاده از این فرصت در گزارشی، بخشی از تذکر یکی از نمایندگان را که در آخر جلسه و بر خلاف آیین‌نامه ارائه می‌شد و درباره گرانی بود پخش کرد و همزمان صندلی‌های خالی مجلس را نشان دادند و گفتند« قابل توجه صندلی‌های خالی».

کوهکن بازهم به تخلف آیین‌نامه‌ای محمد حسن ابوترابی‌فرد و شهاب‌الدین صدر، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته اشاره کرده و گفت: در برخی مواقع نواب رئیس اجازه می‌دهند که تذکرات نمایندگان در آخر جلسه و پس از نطق‌ها مطرح شود درحالی‌که این اقدام خلاف قانون است.

لاریجانی نیز با تایید این تذکر افزود: اساسا صدا و سیما نباید دست به این اقدام می‌زد چرا که زمان تذکرات شفاهی حین دستور جلسه است و زمانی است که همه نمایندگان حضور دارند.وی به نمایندگان و نواب رئیس گفت که تذکرات را در زمان رسمی جلسه ارائه دهند و در غیراین صورت ، انتهای جلسه زمان مناسبی برای تذکرات شفاهی نیست.

لاریجانی ضمن انتقاد مجدد از این اقدام صدا و سیما گفت: تصاویر پخش شده و تذکراتی که ارائه شده مربوط به وقت رسمی جلسه نبوده است.

کد خبر 119513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز