یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور ونزوئلا دوشنبه شب به منظور دیدار با همتای ایرانی خود وارد تهران می شود.

چاوز

هوگو چاوز در جریان این سفر سه روزه که تا روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت علاوه بر دیدار با دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران با برخی دیگر از مقامات ایرانی دیدار خواهد داشت.

به گزارش مهر سفر چاوز به تهران در راستای تعمیق مناسبات تهران - کاراکاس و همکاری های دوجانبه ایران و ونزوئلا است.

در این سفر اجرای توافقنامه های قبلی دو کشور مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

اس 300 با واسطه گری ونزوئلا به تهران می رسد

پایگاه خبری تحلیلی ایران دیپلماتیک در همین رابطه نوشت: یک منبع آگاه از فروش سامانه دفاع ضدموشکی اس 300 به ایران با واسطه گری ونزوئلا خبر داد.

این منبع آگاه در سفارت ونزوئلا در گفت و گو با خبرنگار ایران دیپلماتیک گفت به دلیل کارشکنی های آمریکا در فروش سامانه دفاع ضدموشکی اس 300 به تهران، ونزوئلا به عنوان متحد راهبردی ایران در منطقه آمریکای لاتین و به عنوان کشوری که روابط خوبی هم با روسیه دارد پس از خرید این سامانه ضدموشکی از روسیه آن را در قالب توافق محرمانه ای به ایران تحویل خواهد داد.

به گفته این منبع آگاه هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا در گفت و گوهای خود با مقامات روسیه که اخیرا در سفر به مسکو انجام شده توانسته آنها را به فروش اس 300 روسی به ونزوئلا و سپس تحویل آن به تهران ترغیب کند.

به گفته این منبع آگاه، سخنان اخیر ایگور کوروتچنکو مدیرمرکز مطالعات تجارت جهانی اسلحه روسیه مبنی بر فروش اس 300 روسیه به ونزوئلا در چارچوب همین توافق محرمانه میان مدودف و چاوز است.

 

کد خبر 118575
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز