سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

پرسپولیس و استقلال در حالی روز جمعه به مصاف هم می‌روند که قبل از دربی 69 وضعیتی نسبتا متفاوت دارند.

فوتبال

برای استقلالی‌ها تساوی در قم آن هم در شرایطی که از دقایق ابتدایی ده نفره بودند، نتیجه روحیه‌بخشی بود و آنها امیدوارند با بازگشت بازیکنانی مثل میداوودی، آشوبی و جباری به ترکیب اصلی، رقیب سنتی خود را شکست دهند. پرسپولیس اما در بدترین زمان ممکن در ورزشگاه آزادی به ملوان باخت تا اردوی این تیم تحت‌تأثیر این شکست تلخ قرار بگیرد.

تمرین قرمزهای پایتخت باز هم بی‌سر و صداتر از روزهای گذشته بود و تنها 50 نفر تماشاگر به ورزشگاه شرکت واحد آمده بودند. پرسپولیسی‌ها پس از شکست مقابل ملوان و جریمه بازیکنان و کادرفنی، چاره‌ای جز شکست استقلال ندارند تا دوباره رضایت هواداران خود را جلب کنند.

آنها فصل قبل هم از لحاظ در اختیار داشتن بازیکنان تاثیرگذار نسبت به استقلال در سطح پایین‌تری قرار داشتند ولی موفق به شکست این تیم شدند. حالا علی دایی به فکر تکرار پیروزی سال گذشته است تا علاوه بر جلب رضایت هواداران پرسپولیس، جایگاه خود را روی نیمکت مستحکم کند ولی شکست در دربی برای نخستین بار در یکسال اخیر موقعیت دایی در پرسپولیس را به خطر می‌اندازد.

اشتباهات متعدد مدافعان پرسپولیس، اصلی‌ترین دغدغه دایی قبل از این دیدار حساس است. او بعد از باخت به ملوان باز هم از عملکرد مدافعان تیمش انتقاد کرد. نگرانی دایی در حالی بیشتر شده که تیم او باید مقابل تیمی قرار بگیرد که یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد.

برهانی و میداوودی با سرعت و تکنیک قابل توجه خود، بعید است مقابل مدافعان پرسپولیس مشکل خاصی داشته باشند و باید به خط حمله استقلال فرهاد مجیدی را هم اضافه کرد که در گلزنی و دادن پاس گل هوش قابل توجهی دارد. این موضوع باعث نگرانی دایی شده و بی‌دلیل نیست که او در تمرین 2 روز گذشته با بازیکنان خط دفاعی جلسه گذاشت تا در مورد مهار خط حمله استقلال توصیه‌های فنی را به آنها گوشزد کند. دیگر مشکل دایی هم این است که تیمش یک هافبک دفاعی با خصوصیات تخریبی و دوندگی بالا در اختیار ندارد و مازیار زارع و تیاگو در این پست بازیکن‌های متوسطی هستند. در ضمن با توجه به بازی ضعیف رحمان احمدی مقابل ملوان، این احتمال وجود دارد که علیرضا حقیقی در بازی با استقلال در ترکیب ثابت قرار بگیرد.

تمرینات پرسپولیس دیروز هم دنبال شد. در این تمرین بازیکنان پس از گرم کردن به مرور کارهای تاکتیکی، حفظ توپ، بازی تحت فشار در زمین حریف، سانتر از جناحین و شوت به سمت دروازه پرداختند. با دستور دایی بازیکنان در جلسه‌ای 90 دقیقه‌ای شرکت و سپس تمرین خود را دنبال کردند. در این جلسه فیلم بازی‌های استقلال برای بازیکنان آنالیز شد.

با تصمیم دایی، تمرین امروز و فردا پشت در‌های بسته برگزار می‌شود. او به مسئولان پرسپولیس اعلام کرد که تمرین چهارشنبه و پنجشنبه باید پشت در‌های بسته و در غیاب خبرنگاران برگزار شود. دایی دلیل این کار را تمرکز بیشتر بازیکنان و انجام تاکتیک‌های ویژه برای دربی شصت و نهم عنوان کرد. در ضمن آخرین اخبار حاکی از آن است که پرسپولیس در این دیدار فقط جلال اکبری و سپهر حیدری را به‌دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد و مصدومیت تیاگو و محمد منصوری هم برطرف شده است.

بازنده مهرماه

پرسپولیس و استقلال در حالی روز جمعه به مصاف هم می‌روند که در سال‌های گذشته 11 بار در مهرماه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. آنها روز جمعه برای دوازدهمین بار یکی دیگر از دربی‌های حساس پایتخت را در مهرماه برگزار می‌کنند و نکته قابل توجه این است که آمار پیروزی‌های استقلال در این ماه بیشتر از پرسپولیس است. از11 بازی قبلی که در مهرماه برگزار شده است،
3 بار استقلال موفق به پیروزی شده و2 بار هم پرسپولیس حریف خود را از پیش رو برداشته است. در ضمن 6 بازی دیگر هم با تساوی به پایان رسیده است. حالا باید در انتظار دوازدهمین دربی برگزار شده در این ماه بود؛ دیداری که هیجان لیگ را در هفته یازدهم به اوج خواهد رساند.

کد خبر 118264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز