گروه بین‌الملل: تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس شرقی باعث شهادت حداقل یک فلسطینی و زخمی شدن چندنفر دیگر شد.

نا آرامی

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در حمایت از شهرک‌نشین‌های این رژیم در درگیری با فلسطینی‌ها صورت گرفته است. به گزارش الجزیره، در این درگیری یک فلسطینی در منطقه سلوان در بیت‌المقدس شرقی به شهادت رسیده است.

این درگیری‌ها به‌دنبال حمله شهرک‌نشین‌های صهیونیست به خانه‌های 2 خانواده فلسطینی و تحت اشغال درآوردن منازل آنها به اوج رسید. 2نفر دیگر در جریان این درگیری‌‌ها تاکنون زخمی‌شده‌اند که وضع آنها وخیم گزارش شده است.

با پیش‌بینی افزایش خشم فلسطینی‌ها به‌دلیل وقوع این درگیری، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته در توجیه این حمله ادعا کرد: یک نگهبان امنیتی در حال حرکت با خودروی خود به سمت منطقه سلوان بوده که پس از پرتاب سنگ از سوی فلسطینی‌ها با اسلحه کمری خود اقدام به شلیک به افراد حاضر در محل کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین در حمایت از شهرک‌نشین‌های این رژیم اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک‌ گلوله‌های پلاستیکی به‌صورت گسترده کرده‌اند. سلوان از مناطقی است که همواره شاهد درگیری فلسطینی‌ها با شهرک‌نشین‌های صهیونیست بوده است.

رژیم صهیونیستی با تصویب طرح‌های مختلف در تلاش‌ برای تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و بیرون راندن آنها از بیت‌المقدس است. در ماه ژوئن شورای شهر بیت‌المقدس با تصویب یک طرح جنجالی خواستار تخریب خانه‌های ده‌ها فلسطینی برای ساخت یک مرکز تاریخی شد.

حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در حالی صورت گرفته است که تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان در فکر ادامه مذاکرات مستقیم سازش با رژیم صهیونیستی به سر می‌برد. رژیم صهیونیستی همچنان بر شهرک‌سازی‌های خود در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی با وجود مخالفت نهادهای بین‌المللی پافشاری می‌کند.

مقام‌های این رژیم اعلام کرده‌اند که پس از پایان موعد تعلیق شهرک‌سازی‌ها در 26سپتامبر بار دیگر ساخت و سازهای غیرقانونی خود را از سر خواهند گرفت.درحالی‌که مقام‌های تشکیلات خودگردان پیش از این اعلام کرده بودند که از سرگیری شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی به هر شکلی باعث از بین رفتن کامل مذاکرات سازش خواهد شد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان روز گذشته به‌صورت ضمنی عقب نشینی خود از این ضرب‌الاجل را نشان داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، عباس در دیدار با رهبران یهودیان آمریکا در نیویورک اعلام کرد که خواستار ادامه مذاکره با اسرائیل است. وی گفت: من نمی‌توانم بگویم که مذاکرات را ترک می‌کنم ولی اگر بنیامین نتانیاهو اعلام کند که شهر‌ک‌سازی‌ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس ادامه می‌یابد بازگشت من به مذاکرات بسیار سخت خواهد شد.

بسیاری عقیده دارند که این اظهارنظر رئیس تشکیلات خودگردان عقب نشینی کامل وی را از حرف‌های گذشته خود نشان می‌دهد و تشکیلات خودگردان حتی درصورت ادامه شهرک‌سازی‌ها مذاکرات سازش را ادامه خواهد داد؛ مسئله‌ای که یک شکست بزرگ برای این تشکیلات به حساب می‌آید. مقام‌های رژیم صهیونیستی با درخواست آمریکا برای ادامه تعلیق شهرک‌سازی‌های این رژیم برای 3 ماه دیگر، در تلاش هستند امتیازهای مختلفی برای این توقف موقت شهرک‌سازی دریافت کنند.

یکی از این درخواست‌ها آزادی یک جاسوس رژیم صهیونیستی از سوی آمریکاست که به خاطر افشای اسرار محرمانه نظامی باید تا پایان عمر در زندان به سر ببرد. روز گذشته همچنین محمد صبیح، معاون دبیر کل اتحادیه عرب اظهارات اخیر آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی را درخصوص تبادل اراضی و ساکنان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین محکوم کرد و آن را نژادپرستانه خواند.

وی با هشدار درباره ادامه شهرک‌سازی‌ها تاکید کرد: اسرائیل طرح کشور یهودی را با هدف از بین بردن مذاکرات مستقیم دنبال می‌کند. ما از دولت آمریکا و کمیته چهارجانبه صلح می‌خواهیم با جدیت در مقابل این سخنان نژادپرستانه بایستند.

کد خبر 116694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز