همشهری آنلاین: مقامات اروپایی و آسیایی شرکت کننده دراجلاس 'آسم' در بروکسل پایتخت بلژیک از ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی انتقاد کردند.

Asia-Europe Meeting logo

به گزارش ایرنا، 27 مقام از کشورهای اروپایی و 19 مسوول دولتی آسیایی شرکت کننده دراین نشست یادآور شدند: مذاکرات صلح خاورمیانه به دلیل عدم توقف سیاست شهرک سازی در مناطق اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی در معرض فروپاشی قرار دارد.

مقامات این کشورها با ابراز تاسف از تصمیم رژیم صهیوینستی به دلیل عدم ادامه تعلیق شهرک سازی، ساخت این شهرک‌ها را طبق قوانین بین المللی غیرقانونی دانستند. به نوشته خبرگزاری 'د پ آ' آلمان به نقل از پیش نویس اعلامیه نهایی این نشست، این مقامات ازطرفین خواسته‌اند تا با وجود موانع موجود مذاکرات صلح را ادامه دهند.

شرکت کنندگان در این اجلاس همچنین از رژیم صهیونیستی خواستند تا امکان دسترسی بیشتر به غزه را فراهم کند.

8th Asia-Europe Meeting

هرمان فانرومپوی رییس اتحادیه اروپا درآغاز این نشست گفت: مقامات شرکت کننده در این نشست نماینده پنجاه وهشت درصد مردم جهان هستند که شصت درصد تجارت جهانی به آنها تعلق دارد.

وی سه اولویت این نشست را حسن حکمرانی برای اموراقتصادی و مالی جهان، توسعه پایدار و همکاری در زمینه مسائل امنیتی و کمک های بشر دوستانه اعلام کرد.

این نشست دو روزه که با حضورمسوولان 46 کشور از دو قاره اروپا و آسیا و با هدف بررسی اختلافات تجاری دو جانبه  در بروکسل پایتخت بلژیک آغاز شده بود روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای پایان یافت. این اجلاس ازسال 1996 برگزار می‌شود.

کد خبر 117650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز