یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

گروه بورس: میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در نیمه نخست سال‌جاری به 48درصد رسید.

بورس

به گزارش همشهری، همزمان با آغاز سال جدید، شاخص‌های بورس تهران در مدار صعودی قرار گرفتند و در طول 6 ماه گذشته شاخص بورس با رشد بی‌سابقه‌ای به کار خود ادامه داده‌است. در این میان میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام در نیمه نخست سال‌جاری به 48 درصد رسیده است.

تازه‌ترین گزارش رسمی بورس تهران نشان می‌دهد شاخص اصلی بازار سهام که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران است از ابتدای سال‌جاری تاکنون به‌طور میانگین 48‌درصد رشد کرده است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که سهامداران بورس تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون به‌طور میانگین این مقدار سود را از محل سرمایه‌گذاری در بازار سهام به دست آورده‌اند. این شاخص بر مبنای قیمت و سودنقدی شرکت‌ها محاسبه می‌شود.

روند صعودی بورس تهران از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغازشد و همزمان با آغاز سال جدید رشد ارزش سهام شرکت‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری سهامداران حقیقی و حقوقی زمینه رشد شاخص‌های بورس تهران را فراهم کرد. کارشناسان معتقدند رکود در بازار‌های رقیب مانند مسکن، طلا و ارز و همچنین کاهش رکود در اقتصاد جهانی و برخی دیگر از عوامل داخلی و خارجی از جمله کاهش تنش‌های بین‌المللی عمده‌ترین دلایل افزایش سرمایه‌گذاری در بورس تهران بوده است.

در واقع بازارهایی مانند طلا، سکه یا خودرو مانند گذشته جزو فرصت‌های سرمایه‌گذاری تلقی نمی‌شوند، در عین حال بازار مسکن نیز که محلی برای کسب سود محسوب شد در طول 3سال گذشته با رکود مواجه شده و این موضوع باعث انتقال نقدینگی سرمایه‌گذاران به سمت بازار سرمایه شده است. برآورد‌ها حکایت از ورود حجم زیادی از نقدینگی به بورس تهران دارد اما تاکنون اطلاعات رسمی در این زمینه منتشر نشده است.

کد خبر 116421

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز