همشهری آنلاین: عملیات امدادرسانی به معدنچیان گرفتار شده در معدن سن خوزه شیلی با ورود یک دستگاه حفاری جدید از روز دوشنبه وارد مرحله ای تازه می‌شود

تلاش برای نجات معدنچیان شیلی

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از کوپیاتو (شیلی)، با گذشت یک ماه از گرفتار شدن 33 معدنچی شیلیایی در معدن سن خوزه شیلی واقع در شمال این کشور، عملیات امداد رسانی به این افراد بسیار کند پیش می رود تا جایی که در سی روز گذشته، نیروهای امدادی تنها 100 متر چاه حفر کرده‌اند.

در این حال ، ماموران امدادی وعده داده اند با ورود یک دستگاه ماشین حفاری برای کمک به معدنچیان شیلیایی، عملیات امدادرسانی به این افراد از روز دوشنبه وارد مرحله جدیدی شود.

مسوولان امدادرسانی شیلی اعلام کردند برای نجات جان معدنچیان مشغول حفر چاهی به عمق 700 متر هستند که از آن طریق بتوانند معدنچیان را یکی یکی از آن بیرون بکشند.

ماموران امدادی زمان لازم نجات جان معدنچیان را حدود سه ماه اعلام کرده اند اما این در حالیست که رئیس جمهور این کشور برای نجات جان معدنچیان ضرب الاجل تعیین کرده است.

رئیس جمهور شیلی تاکید کرده است معدنچیان باید تا پیش از آغاز جشن های ملی این کشور که هر ساله هفتم اکتبر (27 شهریور ماه) آغاز می شود، نجات یابند.

این در حالیست که وزیر حوادث غیر مترقبه شیلی این درخواست رئیس جمهور را غیر ممکن اعلام و تصریح کرده است برای نجات جان معدنچیان دستکم سه ماه وقت نیاز است.

بر پایه این گزارش، گرچه معدنچیان شیلی یک ماه است که در عمق 700 متری زمین گرفتار شده اند اما با تمهیداتی که در نظر گرفته شده است قرار است آنها بتوانند مسابقه دوستانه تیم ملی فوتبال کشورشان با اوکراین را که قرار است روز سه شنبه برگزار شود،مشاهده کنند.

تصاویر این بازی دوستانه قرار است با استفاده از فن آوری فیبر نوری برای معدنچیان ارسال شود.

همچنین ماموران امداد رسانی وعده داده اند بزودی راهکارهایی در نظر بگیرند که معدنچیان بتوانند با استفاده از ویدئو کنفرانس با خانواده های خود در ارتباط باشند.

در حال حاضر ماموران امدادی با کمک کارشناسان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) مواد غذایی،آب،اکسیژن و دارو برای معدنچیان ارسال می کنند.

گفتنی است ماه گذشته 33 معدنچی که در معدن سن خوزه شیلی مشغول فعالیت بودند به دلیل ریزش معدن در عمق 700 متری زیر زمین گرفتار شدند

کد خبر 115483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز