یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت شیلی اتهامات مبنی بر جاسوسی نظامیان این کشور در پرو را رد کرد.

به گزارش الجزیره، کارولینا توها یکی از سخنگویان رئیس جمهوری شیلی ضمن رد ادعاهای موجود علیه دو مقام نظامی مبنی بر جاسوسی گفت: زمانی که اتهاماتی از این نوع مطرح می‌شود، دولت‌ها باید احتیاط پیشه کنند.

او افزود: ما به وضوح می‌گوئیم شیلی جاسوسی نمی‌کند.

مطرح شدن اتهام جاسوسی علیه دو نظامی شیلیایی سبب لغو دیدار میچله باچلت رئیس جمهوری این کشور با الن گارسیا رئیس جمهوری پرو شد.

دادگاهی در پرو این دو افسر را به پرداخت رشوه به یکی از افسران نیروی هوایی این کشور به منظور دریافت اطلاعات محرمانه ملی متهم کرده است.

روزنامه ال کمرسیو چاپ پرو نیز گزارش داده است که ویکتور اریسا مندوسا یکی از مظنونین به جاسوسی، پیشتر در سفارت پرو در سانتیاگو به کار مشغول بوده است.

مقامات وزارت دادگستری دولت لیما اعلام کرده‌اند که دادگاهی در پرو همزمان با آغاز تحقیقات دولت این کشور درباره این پرونده جاسوسی روند مراحل قانونی اخراج این دو مقام نظامی شیلی را شروع کرده است.

روابط دولت‌های لیما و سانتیاگو از ماه گذشته و زمانی که شیلی مبادرت به انجام مانور نظامی در نزدیکی منطقه مرزی مورد مناقشه با پرو کرد، تیره شده است.

دولت‌های لیما و سانتیاگو از زمانی که شیلی دولت  پرو را در جنگ پاسیفیک در قرن نوزدهم شکست  داد، و ارد یک دوره طولانی مدت از مناقشه مرزی شده‌اند.

این دو کشور علاوه بر مرزهای خاکی بر سر مرزهای ابی خود نیز اختلاف نظر دارند. سال گذشته نیز دولت پرو علیه شیلی شکوائیه تنظیم کرد و آن را به دادگاه بین‌المللی لاهه جهت صدور قطعنامه ارسال کرد.

کد خبر 95215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز