همشهری آنلاین: رییس جمهوری یونان در مخالفت با رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم راکه به یونان سفر کرده به حضور نپذیرفت

Greece Map

به گزارش ایرنا ، کارلوس پاپولیاس سیاستمدار کهنه کار یونانی در زمان اندرآس پاپااندرئو نخست وزیر وقت - پدر نخست وزیر فعلی- مدت 8 سال وزیر خارجه یونان بود.

یونان تا سال 1991 میلادی که اندرآس پاپااندرئو نخست وزیر وقت بر سر قدرت بود هرگز حاضر نشد رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در میان خشم و نفرت یونانیان وارد آتن شد.

وی از بدو ورود خود به آتن، با جرج پاپااندرئو نخست وزیر و اندونیس ساماراس رییس حزب راستگرای دمکراسی نوین یونان دیدار کرده ، اما روسای دیگر احزاب یونانی با اعلام مخالفت با هرگونه برقراری ارتباط بین آتن و تل آویو، حاضر نشدند با نتانیاهو، دیداری داشته باشند.

روسای احزاب سیاسی یونان در مخالفت با ورود نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس به کشورشان در بیانیه هایی حضور وی را درچارچوب طرح توسعه طلبی سیاست های رژیم صهیونیستی و حامی او - آمریکا - در منطقه دانستند و از دولت یونان به خاطر این دعوت به شدت انتقاد کردند.

 الکو پاپاریگا دبیرکل حزب چپ یونان با انتقاد شدید از دولت سوسیالیست پاسوک به علت دعوت از بنیامین نتانیاهو، این اقدام را در چارچوب تقویت ماشین جنگی رژیم صهیونیستی برای ادامه کشتار و قتل عام مردم فلسطین و جنگ افروزی در منطقه خواندند.

الکو پاپاریگا که اظهاراتش از تمام رسانه صوتی تصویری و پایگاه های خبری منتشر شد، دولت جرج پاپااندرئو را به باد انتقاد گرفت و دیدار آتن را در چارچوب طرح های توسعه طلبانه ناتو و آمریکا درمنطقه و برای تقویت ماشین جنگی رژیم اشغالگر قدس، توصیف کرد.

دبیرکل حزب چپ گرای "ک ک ا "یونان نیز ضمن محکوم کردن حضور نتانیاهو در یونان، گفت: دولت یونان در چارچوب طرح آمریکا برای به پای میز مذاکره کشیدن فلسطینی ها - که نتایج آن از قبل توسط توسعه طلبان و حامیان رژیم متجاوز و اشغالگر تل آویو تعیین شده است - ، صورت می گیرد.

حزب چپ اتئلاف یونان "سیریزا" هم در بیانیه ای با انتقاد شدید از عملکرد دولت یونان مبنی بر توسعه روابط با دولت غاصب صهیونیستی اعلام کرد :دولت پاپااندرئو، زمانی از نخست وزیر رژیم اشغالگر دعوت کرده است که هنوز خون دستان رژیم تل آویو از کشتار فعالان سیاسی و اجتماعی کاروان " آزادی غزه" ، خشک نشده است.

این حزب در ادامه این بیانیه ضمن انتقاد شدید و مخالفت با هرگونه توسعه روابط آتن با تل آویو ، تاکید کرد: در حالیکه رژیم غاصب صهیونیستی در افکار عمومی جهان به خاطر جنایاتی که مرتکب شده است، از هر زمانی منفورتر گشته و در انزوای کامل قرار گرفته است، اقدام دولت یونان برای توسعه روابط بشدت محکوم می شود.

همزمان با ورود بنیامین نتانیاهو به آتن ، مردم یونان در قالب احزاب، تشکل ها و انجمن های مختلف با صدور بیانیه هایی این سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورشان را محکوم و اعلام کردند: اقدام دولت یونان برای دعوت از عنصر نامطلوب، میهمان ناخوانده و قاتل فرزندان فلسطین با فرهنگ و تاریخ یونان ناسازگار است.

انجمن همبستگی با ملت فلسطین در بیانیه ای ضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت سوسیالیست پاسوک، نوشته است: دولت یونان در حالی"بنیامین نتانیاهو" را به یونان دعوت کرده است که هنوز دست های این قاتل به خون کودکان، زنان و پیرمردان نوار غزه و اندیشمندان و آزادیخواهان کاروان آزادی غزه و هزاران بی گناه دیگر آلوده است.

این انجمن اقدام دولت یونان را با فرهنگ و تاریخ یونان ناسازگار خوانده و از مردم دعوت کرد تا زمان اخراج نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یونان، به اعتراضات خود ادامه دهند.

روز گذشته و در بدو ورود بنیامین نتانیاهو به آتن ، دهها هزار یونانی در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ نخست وزیری یونان سرگرم گفت وگو با نخست وزیر این کشور بود در یک اقدام خودجوش خیابانهای اطراف و محل رفت و آمد به کاخ را تحت کنترل درآوردند و از مقامات قضایی کشورشان خواستند دستور بازداشت نتانیاهو را بعنوان جنایتکار جنگی صادر کنند.

اتحادیه ها و سندیکاهای مختلف یونانی نیز به نشانه اعتراض به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به یونان، با شرکت در تظاهرات خشم و نفرت خود را از حضور نتانیاهو در کشورشان اعلام کردند.

اتحادیه سراسری کارگران مبارز (پامه)، اتحادیه سراسری زنان یونان (اگه)، اتحادیه سراسری نیروی دمکراتیک ( ای - ای دی - ای) و تعداد دیگری اتحادیه و سندیکا و مسلمانان مقیم یونان نیز در بیانیه هایی جداگانه از هموطنان خود خواستند با شرکت در تجمعات اعتراضی، دولت یونان را از ادامه این گفت وگوها برحذر دارند.

همزمان با اعتراض شهروندان یونانی، رسانه های خبری و پایگاه های اینترنتی یونان نیز روابط سیاسی نظامی یونان با رژیم صهیونیستی را زیر سووال بردند و اعلام کردند که ایجاد روابط با رژیم اشغالگر قدس، سهیم شدن در قتل و کشتار مردم بی دفاع فلسطین اشغالی است و با وجدان مردم متمدن و تاریخی یونان سازگار نیست.

رسانه های یونان اقدام مقامات این کشور را که از یک سو در صدد است با توسعه روابط خود با رژیم اشغالگر قدس، نقش بیشتری در منطقه خاورمیانه به جای ترکیه ایفا کند و از سوی دیگر با توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری، راهی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی خود بیابد، شدیدا زیر سووال بردند

کد خبر 114219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز