دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

قدیم‌ترها یک فصل خاص بود که در آن فرزندان بسیاری از خانواده‌ها آموختن کاری را تجربه می‌کردند. بعضی خانواده‌ها اعتقاد داشتند که خوب است پسرها و دخترها از فرصت تعطیلی مدارس استفاده کنند و یک مهارت مفید فرا بگیرند

لامپ، پاندول

آنها می‌گفتند خوب است برای روزهای مبادا یک مهارت حرفه‌ای پس انداز شود تا اگر لازم شد، به عنوان تکیه‌گاهی موقت در شرایط سخت به‌کار بیاید. فرزندان آنها شاید از کارکردن و آموختن در فصل تعطیلات راضی نبودند، اما بسیاری از آنها در سال‌های بعدی فایده آن آموزش را دیدند و در زمانی که نیاز به درآمد بیشتر برای پیشرفت خانواده داشتند، توانستند در کنار شغل اصلی خود از مهارت پس‌انداز شده خود استفاده کنند. بعضی‌ از آنها هنگامی فایده آشنایی با یک مهارت حرفه‌ای را احساس کردند که شغل مورد علاقه خود را به دست نیاوردند یا در آن ناکام شدند و چهره سخت زندگی را دیدند. این‌طور وقت‌ها داشتن یک مهارت حرفه‌ای یعنی داشتن یک فرصت جدید برای کارکردن و اداره یک خانواده.

 از آن دوران تا حالا خیلی چیزها تغییر کرده است، اما تفکری که آن پس‌انداز آموزشی را ضروری می‌دانست هنوز هم وجود دارد. هنوز هم فرزندان در تابستان با پیشنهاد  شرکت در یک دوره آموزشی خاص روبه‌رو می‌شوند و ابتدا آن را نمی‌پسندند، اما این فرصتی است که شاید مسیر زندگی آنها را تعیین کند یا تغییر دهد. هر یک از ما برای آینده نقشه‌ای داریم، اما همیشه کارها آن‌طور که دلمان می‌خواهد پیش نمی‌رود. بعضی وقت‌ها چرخ روزگار طور دیگری می‌چرخد و مسیرهای مورد علاقه ما بسته می‌شود. زندگی این‌طور وقت‌ها کار خودش را می‌کند و راه خودش را می‌رود. این‌طور وقت‌ها آنهایی می‌توانند از سختی‌ها عبور کنند که از قبل برایش آمادگی داشته باشند.

کد خبر 112863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز