چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

با اینکه برخی آقایان مدام مهارت رانندگی خانم‌ها را زیر سؤال می‌برند

اما به‌قول معروف پای عمل که می‌رسد خود نیز برای یک پارک‌کردن ساده پنجاه‌بار خودرو‌ را عقب و جلو می‌کنند و دست‌آخر نیز کج و معوج پارک می‌کنند.

نتیجه این می‌شود که در برخی خیابان‌ها خودرو‌ها به‌هیچ‌وجه ردیف و منظم پارک نشده و مانند دندان‌های کج و یکی در‌میان برخی کودکان نیاز به ارتودنسی دارند. چنانچه کوچه یا خیابان یاد‌شده باریک نیز باشد که تردد در آن به‌قول معروف قوز بالا‌قوز می‌شود.

این اواخر نیز پارک عمود حسابی مد شده و برخی در فضایی به اندازه عرض خودرو نیز اقدام به توقف می‌کنند. به هر حال بهتر است به جای سوژه کردن رانندگی دیگران کمی در نوع رانندگی خود دقت کرده و با بایسته‌های زندگی شهری آشتی کنیم.

ضرورت وجود جاکفشی

گویا بعضی از ساکنان آپارتمان‌ها هر روز مهمان دارند چراکه جلوی در‌های واحدشان کلی کفش دیده می‌شود که روی هم ریخته شده‌اند. البته با کمی دقت متوجه می‌شوید که این کفش‌ها مربوط به مهمان‌ها نیستند زیرا از کفش‌های گِلی زمستان پیش گرفته تا دمپایی‌های لنگه‌به لنگه بچه‌ای که الان دانشگاه می‌رود جلوی در واحدشان دیده می‌شود.

این دسته از ساکنان آپارتمان‌ها اغلب کسانی هستند که وضعیت راه‌پله‌ها و در مجموع مکان‌های عمومی مجتمع برایشان تفاوتی نمی‌کند. حال آنکه وضعیت کثیف و نامرتب مکان‌های عمومی نه‌تنها به زیبایی ساختمان لطمه می‌زند بلکه ساکنان آپارتمان را به‌وضعیت نابسامان ایجاد‌شده بی‌توجه می‌کند.

یکی از دلایلی که بعضی از ساکنان برای ‌پرداخت نکردن شارژ ماهانه خود می‌آورند وضعیت کثیفی است که راه‌پله و پاگردهای مجتمع‌شان پیدا کرده است. به‌هرحال یک جاکفشی مناسب می‌تواند خیلی مفید واقع شود. 

ابتکار تبلیغاتی

چه کاری است که می‌روید در آگهی‌های روزنامه یا آژانس‌های املاک دنبال خانه و  سایر نیازمندی‌ها می‌گردید؟ اگر بروید سری به‌باجه ‌های تلفن و ایستگاه‌‌های اتوبوس بزنید می‌توانید شماره تلفن بیل‌گیتس را هم پیدا‌ کنید.

بعضی افراد شیشه باجه تلفن را محل مناسبی برای تبلیغات خود می‌دانند و گهگاه کاغذهای تبلیغاتی خود را با چنان چسب‌ چسبناکی به آن می‌چسبانند که باد و توفان که جای خود دارد، چاقو و کاتر هم از پس کندن آنها بر نمی‌آیند.

برای‌ نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید یکی از مالکان  آپارتمان‌های شهر روی شیشه باجه تلفن اقدام به نصب آگهی فروش واحد خود کرده است. این درحالی است که این اموال عمومی همانطور که از نامشان پیداست متعلق به همه هستند و آسیب زدن به آنها یعنی آسیب‌زدن به اموال عمومی و ضایع کردن حقوق دیگران.

بوق نزن

برخی راننده‌ها تصور می‌کنند بوق‌زدن فقط زیر تابلوی بوق‌زدن ممنوع کنار بیمارستان‌ها تخلف محسوب می‌شود و در سایر نقاط شهر هیچ اشکالی ندارد حال آنکه این تصور غلط باعث شده یک تخلف دیگر نیز به‌وجود آید و آن نوشته‌های نازیبایی است که روی دیوار‌ها به راننده‌ها‌ هشدار می‌‌دهد تا دست از بوق‌زدن بردارند. ساکنان محلی که دست به این اقدام می‌زنند معتقدند چنین نوشته‌هایی باعث می‌شود راننده‌ها متوجه حرکت اشتباه خود بشوند و کمتر بوق بزنند.

جالب اینجاست که صدای بوق، ظرف چند لحظه قطع می‌شود اما چنین نوشته‌هایی ممکن است سال‌های سال روی دیوار باقی بماند جلوه بصری شهر را ناخوشایند کند. به‌هرحال هنگامی‌که برخی هنرمندان در گرمای 40‌درجه‌ای مشغول زیباسازی دیوار‌های شهر هستند بهتر است از بوق زدن و خط‌خطی کردن دیوار‌ها خودداری کنیم.

کد خبر 111207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز