جمعه ۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

برخی‌ شعار‌های تبلیغاتی با مضمون احترام به مشتری و غیره مدام در تابلو‌های دیجیتال بانک‌ها رژه می‌روند اما در‌ عمل، چنین اتفاقی نمی‌افتد

برای نمونه با اینکه مدیران این بانک‌ها به کارمندان سفارش می‌کنند هر چند ساعت یک‌بار باید برای پرکردن آن از اسکناس و تعمیر عابربانک اقدام کنند اما در مورد نمای بیرونی آن هیچ توجه خاصی نمی‌شود؛ به‌طوری که عابربانک‌های آنها در آزمایشگاه‌های طبی می‌توانند به‌عنوان فضای کشت انواع میکروب و باکتری به کار گرفته شوند.

البته روی شیشه‌های بانک‌های یاد شده نیز به‌قدری گردو‌غبار نشسته است که دیگر نیازی به نصب ضربدر‌های قرمز رنگ روی آنها نیست. به هر حال اینکه چرا به ظاهر این عابربانک‌ها  اهمیتی داده نمی‌شود مسئله‌ای است که باید از مدیران چنین بانک‌هایی پرسیده شود.

جلیقه تزیینی

در حالی که رفته‌رفته بستن کمربند برای سرنشینان صندلی پشتی خودرو‌ها نیز اجباری می‌شود، قایقرانی تفریحی در برخی دریاچه‌های شهر‌های گوناگون همچنان بدون جلیقه‌ نجات انجام می‌شود؛

حال آنکه خبر غرق‌شدن افراد در این دریاچه‌ها هر سال بخشی از صفحه‌های حوادث روزنامه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. جالب اینجاست که گاهی نیز جلیقه‌های نجاتی که قایقرانان بر تن مسافران می‌کنند هر بیننده‌ای را به یاد کمربند‌های ایمنی تزیینی خودرو‌های برخی مسافر‌بران می‌اندازد که در جایی قفل نمی‌شوند و راننده‌ها برای فرار از جریمه از  مسافران می‌‌خواهند آن‌را تا انتهای مسیر در دست خود نگه‌دارند. به هرحال تا رسیدگی مسئولان به این کاستی‌ها باید از سوار شدن به چنین قایق‌هایی خودداری کرد.

ترافیک‌پلو

با اینکه منظور از غذای فوری (فست‌فود) غذاهایی است که سریع آماده شده و به‌دست خریدار می‌رسند اما برخی صاحبان رستوران‌هایی که در خیابان‌های پررفت و آمد واقع‌ شده‌اند تصور می‌کنند این نوع غذا‌ها باید سریع خورده شوند و نیازی به در نظر گرفتن جای پارک یا میز و صندلی برای خریدار نیست.

این بدفهمی باعث شده تا در رستورانی بزرگ آن هم در محدوده پررفت و آمد شهر، به‌جز چند میز و صندلی کوچک، فضای دیگری برای خریدار یا برای توقف خودروی وی در نظر گرفته نشود. بنابراین با توجه به ترافیک موجود در این مسیر‌ها مشکل از جایی آغاز می‌شود که بسیاری از شهروندان علاوه بر متوقف کردن خودرو در محدوده‌های توقف ممنوع، خود نیز روی پله‌های خانه‌های اطراف، بعضی نیز در کنار جوی آب و بعضی‌ها  در داخل خودرو غذای خود را میل می‌کنند.

همه اینها در حالی است که بسیاری از ساکنان این محدوده‌های شهر از این وضعیت ناراضی بوده و در طول روز هم باید، ترافیک پلو با خورشت‌سر‌و‌صدا میل کنند.

شارژ در خیابان

اگر روزی در خیابان، شارژ تلفن‌همراه یا هروسیله قابل شارژ دیگر شما تمام شد نگران نباشید. به هیچ‌وجه لازم نیست دنبال پریز برق بگردید؛ کافی‌است نگاهی به اطراف بیندازید تا تیر چراغ‌برق یا جعبه‌تقسیم برقی پیدا کنید و وسیله‌تان را به سیم‌ها وکابل‌هایی که از آن آویزانند وصل کنید تا شارژ شود.

تنها مشکل این خدمات پرتعداد این است که نه‌تنها اختلاف ولتاژمورد نیاز برای شارژ وسیله برقی با ولتاژ سیم برق ممکن است آن‌را برای همیشه از کار بیندازد بلکه خطر برق‌گرفتگی نیز وجود دارد.

بنابراین به‌نظر می‌رسد اگر اوضاع به همین منوال پیش برود با‌اینکه به گفته مسئولان، انرژی برق کاهش تلفات مصرفی داشته است اما از طرفی شاهد افزایش تلفات جانی ناشی از برق‌گرفتگی خواهیم بود. بنابراین به نظر می‌رسد تا نصب شدن وسایلی ایمن‌تر برای شارژ وسایل برقی باید فکر دیگری برای رفع این مشکل کرد.

کد خبر 108423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز