شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

در‌ شب‌های اخیر در اغلب خیابان‌های شهر منقل کباب‌کردن بلال برپاست و گاهی کودکان دست‌وپای پدر و مادر‌ها را برای خرید بلال به این سو‌ و آنسو می‌کشند

اما نکته قابل توجه این است که جدای از مسائل مربوط به سدمعبر در پیاده‌رو، مسائل بهداشتی نیز توسط برخی از دستفروش‌های اینچنینی رعایت نمی‌شود. برای نمونه با اینکه بلال کباب شده می‌تواند خالی از هر گونه آلودگی باشد اما سطل آب‌نمک بلال‌ها گاهی مملو از آلودگی‌هایی است که برای مریض کردن کودکان و حتی بزرگسالان کفایت می‌کند.

به هر حال به نظر می‌رسد تا زمان ساماندهی کامل دستفروش‌ها و در نظر گرفتن مکانی مناسب برای این نوع فروشندگی، بهتر است بلال‌های کباب‌شده اما بدون آب‌نمک خریداری کنیم تا سر و کارمان به دکتر و دارو نیفتد.

دوچرخه کار4چرخ

چند وقتی است شهرداری برای رفاه بیشتر شهروندان و فرهنگسازی در مورد استفاده از دوچرخه برای رفت‌و‌آمد‌های کوتاه، مسیر ویژه این وسیله را در برخی نقاط شهر طراحی و اجرا کرده است.

اما همزمان با اجرای این طرح مفید، همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید صاحبان دوچرخه‌های چهار‌چرخ نیز به تردد و توقف در این مسیر علاقه‌مند شده‌اند. به هر حال در شرایطی که برخی شهروندان برای رسیدن به نانوایی سر کوچه نیز دنبال سوئیچ خودرو می‌گردند باید از تسهیلات دوچرخه‌سواری آنها محافظت کرد تا این فرهنگ نهادینه شود.

اما با وجود متخلفانی که در این مسیر‌های ویژه توقف می‌کنند شرایط برای چنین فرهنگسازی‌هایی مهیا نخواهد شد. بنابراین شهروندان از ماموران اداره راهنمایی و رانندگی توقع دارند در کنار سایر تخلف‌ها با این تخلف نیز برخورد قاطع‌تری داشته باشند.

پاسخ سنگ‌تمام

در تاریخ 14‌اردیبهشت سال جاری مطلبی با عنوان «سنگ‌تمام» در همین ستون به چاپ رسید که در آن به کم‌کاری برخی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی پرداخته شده بود. برای نمونه اینکه مربیان یاد شده پس از دیر آغاز‌کردن آموزش، آن‌را سرساعت مقرر به اتمام می‌رسانند یا هنرآموز را بیش از ساعات مقرر به بزرگراه‌ها برده و در عمل نکات خاصی به وی نمی‌آموزند.

تصویر ضمیمه این مطلب نیز خودروی مربی را نشان می‌داد که با هنرآموز در صف جایگاه‌سوخت بود تا باک خودرو در ساعت آموزش وی پر شود. در پاسخ به این انتقاد‌ها انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی جوابیه‌ای ارسال کرده که در ادامه می‌آید.

آیا می‌دانید مربی در ازای هرساعت آموزش رانندگی بدون‌خودرو 1800تومان و با خودروی خود 3300تومان دریافت می‌کند که کم‌ترین دستمزد آموزشی در تمام صنوف است و اضافه بر8ساعت کار، هیچ درصد اضافی به‌عنوان اضافه‌کاری برای او منظور نمی‌شود و نیز هیچ تعطیلی رسمی ندارد و حتی اگر در روز عید یا تعطیلات‌رسمی مجبور به کار باشد

همان دستمزدی را می‌گیرد که در روز عادی دریافت می‌کند؟ در تمامی صنوف آموزشی، زمان اختصاصی برای آموزش از استادان دانشگاه گرفته تا راهور، یک‌ساعت‌ونیم است اما زمان اختصاصی برای آموزش مهارت رانندگی یک‌ساعت‌و55دقیقه درنظر گرفته شده است و سؤال اینجاست که طبق کدام پایه علمی یا قانونی برای رانندگی، چنین مدت زمانی تعیین شده است؟ 

عطرهای فله‌ای

با اینکه از قدیم گفته‌اند «عطر آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید» اما این روز‌ها کافی است گذرتان به یکی از این دکه‌های عطرفروشی فله‌ای بیفتد.  فروشنده خوش‌برخورد و مودب آنقدر عطرهای مختلف را روی شما امتحان می‌کند که سرتان گیج می‌رود و راضی می‌شوید چند سی‌سی عطر بخرید.

اما تازه متوجه می‌شویدکه حکایت همچنان باقی است و وی می‌گوید اگر شیشه‌ عطری با اندازه بزرگ‌تر انتخاب کنید، می‌توانید یک شیشه کوچک‌تر عطر نیز از وی هدیه بگیرید. حال آنکه دست‌آخر خریدار می‌ماند و یک شیشه عطر کم‌بو و نه‌چندان مرغوب.

کد خبر 108519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز